جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
f

حوزه/ دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اهمیت فریضه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر نزد خداوند، گفت: امربه‌معروف و نهی از منکر باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»،حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدرضا آشتیانی شب گذشته در جلسه مشترک ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با مسئولان قضایی و انتظامی استان قم اظهار داشت: انسان در هوای خوب زندگی شادابی دارد و اگر خدای‌نکرده محیط آلوده شود این به جامعه و مردم صدمه می‌زند.

معاون جامعه مدرسین  ادامه داد: اگر فضایی جامعه هم آلوده به گناه شود به جامعه و مردم صدمه می‌زند و باید جلوی این کار گرفته شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی افزود: متأسفانه در کشور ما هم افرادی هستند که نه قانون را اجرا می‌کنند و نه به مجری قانون احترام می‌گذارند، هدف ما این است که قانون در جامعه عملیاتی شود تا اذهان عمومی کمتر تشویش شود.

وی بیان داشت: در مسائل دینی هم باید به این‌گونه عمل کنیم به‌طوری‌که قوانین اسلام بر زندگی ما حاکم شود.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اجرای قانون امربه‌معروف و نهی از منکر در کشور تصریح کرد: در گام اول باید کاری کنیم که هنجارشکنان بدانند اقدامات و کارهای آن‌ها اشتباه است نباید ادامه پیدا کند.

وی بیان داشت: در گام دوم با زبان نرم و آرام به نهی از منکر بپردازیم و این را بدانیم که خداوند متعال این گفته‌های ما را می‌بیند و می‌شنود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین آشتیانی بابیان این‌که امربه‌معروف و نهی منکر باید به یک فرهنگ در کشور تبدیل شود، گفت: سردار اشتری فرمانده نیروی انتظامی کل کشور در حمایت از آمران به معروف، قاطعانه ایستاده‌اند و دستورات مناسبی داده‌اند که باید در جامعه عملیاتی شود.

وی افزود: بحمدالله نیروی انتظامی پای این مسئله ایستاده است و قطعاً ثمرات اقدامات این نهاد خدمتگزار در جامعه نمایان خواهد شد.

دبیر ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر قم با اشاره به اهمیت فریضه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر نزد خداوند، بیان داشت: در روایتی از حضرت محمد (ص) در خصوص امر معروف و نهی از منکر آمده است که در این زمینه انسان مؤمن به‌عنوان نماینده خداوند در روی زمین است.

وی رضایت‌مندی رهبر انقلاب از عملکرد ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: امروزه شاهد هستیم که فریضه‌ای امربه‌معروف و نهی از منکر متروک‌شده است و باید در جامعه احیا شود تا بیش از این رضایتمندی حضرت ولیعصر (عج) و نائب بر حق ایشان را شاهد باشیم.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha