جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سردار عبدالرضا آقاخانی

حوزه/ فرمانده انتظامی استان قم به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب نیروی انتظامی یک تکلیف شرعی دارد و در این زمینه قم با استان‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، سردار عبدالرضا آقاخانی شب گذشته در جلسه مشترک ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر با مسئولان قضائی و انتظامی استان قم اظهار داشت: در یک سال گذشته تعامل بسیار خوبی با ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر داریم و قطعاً این تعامل سازنده و همه‌جانبه ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: در جلسات مختلفی که تاکنون برگزار شده بارها به این نکته اشاره کردیم که 26 سازمان و دستگاه در این زمینه مسئول هستند اما متأسفانه این دستگاه‌ها وارد کار نشده و همکاری نکردند.

سردار آقاخانی به اهمیت رعایت عفاف و حجاب در کشور اشاره کرد و گفت: در بحث عفاف و حجاب نیروی انتظامی یک تکلیف شرعی دارد و در این زمینه قم با استان‌های دیگر تفاوت‌های زیادی دارد.

وی افزود: کل شهر قم حرم اهل‌بیت است که نشان‌دهنده اهمیت این شهر در جهان اسلام است و باید اقدامات لازمی صورت بگیرد تا شاهد خدای‌نکرده اقدام گناهی در این شهر نباشیم.

سردار آقاخانی تأکید کرد: نیروی انتظامی در زمینهٔ عفاف و حجاب باقدرت به تکلیف خود عمل خواهد کرد و ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر در این زمینه پلیس را پشتیبان خود بداند و در این زمینه هیچ کوتاهی نخواهیم کرد.

وی بابیان  این  پلیس به وظیفه‌ای خود در این زمینه عمل خواهد کرد، ابراز داشت: پلیس در اولین قدم طرح ناظر یک را در استان اجرا کرد و در واقع در اجرای این طرح استان قم پیشتاز است به‌ طوری‌ که تاکنون بیش از 3 هزار پیامک در زمینهٔ بی‌حجابی در خودروها به دادستانی ارسال‌شده است.

فرمانده انتظامی استان قم تأکید کرد: تمام روسای کلانتری و گشت‌های نیروی انتظامی در این زمینه اقدام خوبی انجام داده‌اند و علاوه بر این در خصوص بدحجابی نیز گشت ارشاد به‌صورت فعال وارد عمل شده است.

وی بابیان این‌که استان قم در زمینهٔ امربه‌معروف و نهی از منکر تبدیل به یک استان نمونه خواهد شد، بیان داشت: حرمت شهر قم باید نگه‌داشته شود، اما با این‌حال برخی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید اقدام به حرمت‌شکنی می‌کنند که در این زمینه هیچ کوتاهی قابل‌قبول نیست و باید به‌صورت جدی پلیس اماکن برخورد کند.

سردار آقاخانی خاطرنشان کرد: 150 الی 160 قهوه‌خانه بدون مجوز در استان قم وجود دارد که باید مسئولان فکر اساسی در این زمینه بکنند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha