جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
fvsd

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: سکوت و انفعال وزارت امور خارجه در برابر اقدامات اخیر سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی قابل‌قبول نیست.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، ضمن محکوم کردن برگزاری مراسم‌های مختلط در سفارت‌خانه‌های کشورهای غربی به‌خصوص برگزاری جشن ملکه انگلستان در سفارت این کشور در تهران، اظهار داشت: کشور ما به‌گونه‌ای شده است که ازیک‌طرف انقلاب اسلامی ایران با رهبری و هدایت‌های رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) و بعد از ایشان با رهبری رهبر گران‌قدر انقلاب به یک عظمت و بزرگی مثال‌زدنی در جهان دست پیداکرده است.

وی ادامه داد: از طرفی یک عده‌ای هم هستند که به‌گونه‌ای عمل می‌کنند که انگار هیچ انقلابی صورت نگرفته و کشور هیچ‌گونه عزت و استقلالی ندارد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین اسلامی تأکید کرد: ازیک‌طرف در علوم فضا هرروز به نوآوری جدیدی می‌رسیم و در کنار این موضوع موشک‌هایمان در دنیا طنین‌انداز شده است که از آثار رهبری ولایت‌فقیه است و از طرف دیگر شاهد هستیم که در داخل کشور سفارت‌خانه‌ها به هر اقدامی که می‌خواهند، دست می‌زنند.

وی بیان داشت: ظاهراً سفارت‌خانه‌ها برای ما رسمیت قائل نیستند و به‌گونه‌ای رفتار می‌کنند که انگار حاکمی در کشور وجود ندارد.

عضو خبرگان رهبری بابیان این‌که سفارتخانه‌های غربی می‌خواهند دوران هویدا را زنده کنند، ابراز داشت: در دوران هویدا از سفارت‌خانه‌های مختلف جمع می‌شدند و حیثیت کشور را به باد می‌دادند.

وی افزود: سفارت‌خانه‌ای که بتواند این کار را بکند و فرهنگ دینی یک کشور را نادیده بگیرد نهایت ضعف و حقارت است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسلامی بابیان این‌که سفارت‌خانه‌ها با برگزاری چنین جلساتی می‌خواهند حیثیت این کشور را به باد بدهند، بیان داشت: متأسفانه وزارت خارجه در برابر اقدامات سفارت‌خانه‌ها سکوت کرده و حتی کوچک‌ترین واکنشی را نشان نداده است که در نوع خود کاملاً تعجب‌آور است.

وی ادامه داد: سفارت‌خانه‌های کشورهای مختلف باید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران رفتار کنند نه این‌که هر کاری دلشان خواست در این کشور انجام دهند.

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: بحمدالله انقلاب اسلامی ایران به‌خوبی در دنیا درخشیده و گام‌های موفق و پیشرفت‌های گوناگونی را تجربه کرده است و این‌گونه اقدامات هیچ ارتباطی به انقلاب ندارد و این دیپلمات‌ها هستند که باید خودشان را تغییر بدهند و ثابت کنند که مسئولان انقلابی این ملت هستند.

 

۳۱۳/۵۷

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha