پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
کد خبر: 495153
۲۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
مالزی در تلاش برای جذب گردشگران عرب است

حوزه/ به گفته وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی، این کشور قصد دارد با اقدامات جدیدی، ضمن تقویت تجارت اسلامی و حلال، بیشترین گردشگران دنیای عرب را جذب کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از arabnews، یکی از اقدامات اخیر مالزی برای تقویت تجارت اسلامی و حلال، جذب بیشتر گردشگران دنیای عرب با ایجاد فضای مسلمان پسند در این کشور بوده است.

محمدین حاجی کتاپی وزیر گردشگری، هنر و فرهنگ مالزی در این باره به خبرنگاران گفت: مالزی از داشتن روابط خوب با خاورمیانه لذت می برد و ما ورود اعراب به مالزی را خوش‌آمد می گوییم و احترام متقابل به آن ها می گذاریم.

وی افزود: مالزی یک جامعه چندفرهنگی دارد و گروه های قومیتی زیادی در اینجا با شادی و صلح و صفا در کنار هم دیگر زندگی می کنند.

به گفته حاجی کشور مالزی مشتکل از ساکنان انگلیسی، مهاجران از کشورهای هندی و چینی و دیگر قومیت هایی مانند مالای ها، چینی ها و هندی هاست و فرهنگ های متعددی دارد.

حاجی در ادامه گفت: ما مکان های دیدنی بی شماری داریم که در کنار کوالالامپور پایتخت کشور ما دیدنی هستند. ما می خواهیم گردشگران بیشتری از خاورمیانه داشته باشیم. غذای حلال به آسانی در کشور یافت می شود و اکثریت جمعیت ما را مسلمانان تشکیل می دهند.

گفتنی است در سال 2018 تقریبا 33 هزار گردشگر عرب از مالزی دیدن کردند که این رقم از سال گذشته از رقم 27 هزار افزایش یافت. انتظار می رود هم اکنون که مالزی خودش را به عنوان یک کشور «مسلمان پسند» و «بهشت حلال» معرفی می کند، شمار گردشگران از این کشورها افزایش نیز پیدا کند.

لازم به ذکر است امسال کشور مالزی توسط شاخص تجاری جهانی رده بندی اسلامی «کراسنت مسترکارت» در نهمین سال متوالی به عنوان بیشترین مقصد سفر گردشگران مسلمان شناخته شد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha