جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ دیدار تحریریه خبرگزاری حوزه با آیت الله نمازی نماینده ولی فقیه در کاشان

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کاشان با انتقاد از عدم برخورد قاطع با هنجارشکنان، گفت: برای همگان خیلی غمناک و سخت است که در ایران اسلامی افرادی به خودشان اجازه می دهند جلوی چشم دیگران به یک خانم محجبه آمربه معروف حمله کنند، چرا اگر چنین برخوردی در لندن، واشنگتن، نیویورک، پاریس و ... اتفاق می افتاد، جای تعجب نداشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، ظهر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی کاشان که با موضوع «تحکیم خانواده» برگزار شد، به بازتاب بسیار وسیع دیدار نخست وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری در سطح جهان اشاره کرد و گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار ضمن اینکه در افکار دولتمردان تاثیر بسیار زیادی داشت، مانند یک بمب اتم در دنیا صدا کرد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به فرمایش امام راحل مبنی بر اینکه «ملتی که شهادت دارد اسارت ندارد» تصریح کرد: کسانی که پرورش یافته فرهنگ کربلا و عاشورا هستند از هیچ چیزی حتی مرگ نمی ترسند.

امام جمعه کاشان، شهادت، نترسیدن از دشمن و غنای فرهنگی را مهمترین عامل عزت جمهوری اسلامی ایران دانست و با ابراز تاسف از عدم توجه به فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، گفت: یکی از مسائلی که باید در جمهوری اسلامی به درستی نهادینه و اجرا شود، فرهنگ  امربه معروف ونهی از منکر است.

وی با ابراز تاسف از مشاهده صجنه های هنجارشکنانه بدحجابی در نقاط مختلف کشور، به برخورد ناشایست با خانم محجبه آمر به معروف و ناهی از منکر در تهران اشاره کرد و افزود:  برای همگان خیلی غمناک و سخت است که در ایران اسلامی افرادی به خودشان اجازه می دهند جلوی چشم دیگران به یک خانم محجبه آمربه معروف حمله کنند، چرا اگر چنین برخوردی در لندن، واشنگتن، نیویورک، پاریس و ... اتفاق می افتاد، جای تعجب نداشت.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، ایمان را در گرو احیای امر به معروف و نهی از منکر دانست و تصریح کرد: اگر در جامعه اسلامی امربه معروف حذف و یا به حاشیه برود، دیگر هیچ چیزی باقی نمی ماند.

آیت الله نمازی با بیان اینکه صدور انقلاب به زور شمشیر صورت نمی گیرد، اظهار کرد: اگر بتوانیم احکام الهی و آرمان های انقلاب را به درستی بفهمیم و تحلیل درستی از آنها داشته باشیم و متعهد به اجرا باشیم، به طور طبیعی اسلام صادرمی شود.

در ادامه این جلسه، فرماندار کاشان با اشاره به اینکه از جمعیت بیش از 364 هزار نفری کاشان، 186 هزار نفر مرد و 180 هزار نفر زن هستند، گفت:  90 درصد از مردم شهرستان کاشان  در شهرها و تنها ده درصد در روستاها ساکن هستند.

علی اکبر مرتضایی قهرودی، نرخ باروری در شهرستان کاشان در مقایسه با سالهای گذشته را روبرو به کاهش  دانست و افزود: با توجه به اینکه بیشترین جمیت شهرستان کاشان بین 30 تا 34  ساله هستند، لذا باید تمام برنامه ریزی ها تحکیم خانواده  و فرزند آوری براساس این سنین باشد.

وی اظهار کرد: به جای برگزاری برنامه های پراکنده مسائل  آموزشی و تربیتی، باید به صورت مشترک  و مسجم برنامه هایی را درسطح دانشگاه ها، ادارات و ... برای جامعه هدف داشته باشیم.

 میثم نمکی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کاشان نیز با ارائه گزارشی از مصوبات جلسات قبل شورای فرهنگ عمومی، طلاق، آسیب شناسی خانواده، تحکیم بنیان خانواده، راهکارهای ترویج ازدواج سالم، فرزند آوری، آموزش و بهداشت، آموزش خانواده وحقوق شهروندی را  دستور کار شورای فرهنگ عمومی در سال جاری عنوان کرد.

 

گفتنی است،

طی روزهای گذشته یک بانوی آمر به معروف و فرزندش به دلیل انجام تذکر لسانی در راستای ترویج فرهنگ حجاب، توسط عده‌ای هنجارشکن در شهر خمام مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

حجت‌الاسلام‌حامد اسدالله‌زاده، امام جمعه خمام با تشریح جزئیات ضرب و شتم بانوی آمر به معروف در خمام، گفته که ضاربان این بانوی گیلانی افرادی بودند که با کشف حجاب کامل، در مقابل شهرداری خمام در حال رقصیدن بودند.

 عوامل ضرب و شتم این بانوی آمر به معروف، سوار بر سه خودرو بودند که از این میان دو خودرو بومی و یک خودرو مربوط به مسافران بود و زمانی که این بانوی مؤمنه به خانم‌های بی‌حجاب در حال رقص تذکر لسانی می‌دهد سه نفر از آن‌ها به وی حمله کرده و تلاش می‌کنند تا چادر او را از سرش بردارند.

یکی دیگر از این خانم‌ها از پشت به این بانوی محجبه حمله کرده و او را به زمین می‌زند و زمانی که متوجه تلاش وی برای تماس گرفتن با نیروی انتظامی می‌شوند تلفن همراه او را نیز می‌شکنند.

یکی از مردان متخلف در این ماجرا نیز قصد حمله به این بانوی آمر به معروف را داشت که فرزند ۱۰ ساله این بانوی مؤمنه مانع اقدام او می‌شود در این حین این کودک نیز مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرد‌.

امام‌جمعه خمام همچنین از مراجع قضایی خواست که دستگاه قضایی و دادستانی به‌عنوان مدعی‌العموم به چنین اقدامات هنجارشکنانه‌ای ورود کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha