جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سعید رضایی کارشناس مشاور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران

حوزه/کارشناس مشاور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران، گفت: مشاوره و گزینش داوطلبان ورود به حوزه علمیه تهران هم اکنون در مدرسه علمیه مروی در حال برگزاری است.

 حجت الاسلام سعید رضایی در گفتگو  با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» گفت: مشاوره و گزینش داوطلبان ورود به حوزه علمیه براساس ابلاغیه ای انجام می شود که از طرف مدیریت حوزه های علمیه سراسر کشور به تمام مدیران استان های حوزه های علمیه سراسر کشور ابلاغ شده است.

کارشناس مشاور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران افزود: هم اکنون مشاوره و گزینش داوطلبان ورود به حوزه علمیه تهران در مدرسه علمیه مروی در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: مصاحبه متمرکزی از تمام داوطلبان ورود به حوزه علمیه صورت می گیرد و علاوه بر مصاحبه در مدارس استان، باید توسط کارشناسان مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان نیز که شامل یک مشاور و دو مصاحبه گر می باشد، مورد ارزیابی قرار بگیرند. البته این افراد باید مورد تایید امور صیانتی مرکز مدیریت نیز باشند.

وی افزود: گروه مشاوره یک تسلط روانشناسی، بستگی به سن افراد داوطلب انجام می دهند. بعد از تست روانشناسی افراد برای مصاحبه معرفی می شوند تا وضعیت آنان بررسی و امتیازات لازم را کسب کنند.

حجت الاسلام رضایی اظهار داشت: از مزایای این روش آن است که چون کارشناسان تمام داوطلبان استان را مورد مصاحبه قرار می دهند، نظراتشان متناسب تر نسبت به کارشناسان مدارس است، لذا نظر کارشناسان مرکز مدیریت حوزه علمیه موازنه ی بهتری نسبت به کل خواهد داشت.

وی گفت: این اقدام در واقع همان مصاحبه ورودی است، اما با حضور یک مشاور برای سنجش وضعیت داوطلب از لحاظ روانشناختی و سلامت روان افراد بررسی می شود تا اگر داوطلبین در انتخاب و مسائل پیرامون طلبگی و حوزه علمیه نیاز به مشورت داشته باشند درهمان جلسه مطرح و پیگیری شود.

کارشناس مشاوره خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران ادامه داد: همانطور که حوزه علمیه حق دارد که یک نفر را به عنوان طلبه بپذیرد، افراد داوطلب نیز این حق را دارند که تا آخرین لحظه ثبت نام از انتخاب خود آگاهی مناسبی پیدا کنند، لذا مشاور این کمک و راهنمایی را به داوطلبان ارائه می دهد تا انتخاب درستی از آینده خود داشته باشد و با انگیزه ی بهتری قدم در این مسیر بردارند.

حجت الاسلام رضایی در خصوص مراحل پذیرش و گزینش داوطلبان بیان داشت: داوطلب ابتدا ثبت نام اینترنتی انجام می دهد و در آزمون ورودی شرکت می کند و بعد از موفقیت در آزمون ورودی به مدارس اولویت خود دعوت می شوند. مسئولین مدارس با این افراد مصاحبه انجام می دهند و نهایتا پذیرش داوطلبان را انجام می دهند

وی افزود: بعد از مصاحبه متمرکز استان و اعلام نتایج را به مرکز استان اعلام می کنیم و اداره امور صیانت نیز تحقیقات نسبت به این دوستان به عمل می آورد. بعد از این  مراحل، مدارک ارائه شده ازطرف داوطلبان توسط کارشناسان آموزش و امور طلاب و اداره مشمولین بررسی قرار میگیرند.

کارشناس مشاور خانواده معاونت تهذیب حوزه علمیه استان تهران گفت: بعد از طی این مراحل یک دوره اختبار و تثبیت از داوطلبان برای بررسی استعداد تحصیلی افراد برگزار می شود که متولی این مرحله با معاونت آموزش مدیریت حوزه است.

حجت الاسلام رضایی در پایان خاطرنشان کرد: در چند ماهه اول سال تحصیلی داوطلبان ورود به حوزه یک اردوی چند روزه تحت عنوان میثاق طلبگی برگزار می شود که هدف از این اردو بررسی اطلاعات کلی و آمادگی و آشنایی برای افراد داوطلب ارائه می شود که همه این مراحل و گزارش ها نتایج در پرونده افراد داوطلب ثبت می شود که تمام این نتایج در هسته گزینش مطرح و اگر رای اکثریت کسب شود داوطلب را برای صدور کد طلبگی به استان قم ارسال می شود.

 

خبرنگار: سعید امیری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • ، IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۳/۲۸
    0 0
    دوره اخبتار نه اختیار