سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
 آیت الله العظمی مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید با صدور بیانیه ای گفتند: جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع تقلید در پیامی به زبان عربی به دومین همایش بزرگ جبهه جهانی شباب المقاومة تحت عنوان «تکریم شهدای بحرین و مرگ معامله قرن» گفتند: جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته اند.

 

ترجمه بیانیه معظم له به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَوَلَّوْا قَوْمًا غَضِبَ اللَّهُ عَلَيْهِمْ قَدْ يَئِسُوا مِنَ الْآخِرَةِ كَمَا يَئِسَ الْكُفَّارُ مِنْ أَصْحَابِ الْقُبُورِ (ممتحنة:۱۳)

ای فرزندانم مقاومت کنندگان و حامیان راه مقاومت در جهان

السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

ای عزیزانم همیشه این شما بودید که مسئولیت مبارزه با طاغوت را به عهده داشتید و توطئه های گذشته را به فضل خدا و با پایداری و تلاش خود با شکست مواجه کردید به گونه ای که جوانان مقاومت نقش بزرگ و سنگینی در جبهه های جهاد علیه دشمنان امت اسلامی به ویژه دشمن صهیونیستی، استکبار آمریکایی و اذناب و مزدوران آن داشته اند.

امّا امروز امت اسلامی با چالش های بزرگتر و توطئه های سخت تر مواجه است، در گذشته قهرمانان امت مقاوم اسلامی زیباترین تصاویر و نمونه های جانفشانی را در جبهه ها به نمایش گذاشته و در دفاع از اسلام، امت و مقدسات آن به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

امّا امروز مقابله و مواجه سیاسی است که نسبت به مقابله نظامی امتیازات بیشتری دارد. به گونه ای که اندیشه سازشگر و منافق، معامله ذلیلانه خود برای فروش فلسطین و قبله اول مسلمانان را آغاز نموده اند که باید با قدرت و اراده محکم جلوی آن بایستیم.

لذا نکاتی را برای فرزندان و عزیزان متذکر می شوم:

اول: دوستی با دشمنان امت اسلامی، مخالفت صریح با آیات قرآن کریم است به گونه ای که خداوند متعال می فرماید «سبحانه إِنَّمَا يَنْهَاكُمُ اللَّـهُ عَنِ الَّذِينَ قَاتَلُوكُمْ فِي الدِّينِ وَأَخْرَجُوكُم مِّن دِيَارِكُمْ وَظَاهَرُوا عَلَى إِخْرَاجِكُمْ أَن تَوَلَّوْهُمْ وَمَن يَتَوَلَّهُمْ فَأُولَـئِكَ هُمُ الظَّالِمُونَ» و از ناحیه شرعی و دینی بار دیگر بر حرمت هر نوع همکاری با صهیونیست ها تاکید کرده و تکرار می کنیم که احدی هرگز نخواهد توانست قبله اول را با معامله های قرن و موارد دیگر بفروشد.

دوم: دولت آمریکا بعد از شکست های صهیونیست ها در جنگ های نظامی در غزه و لبنان، سعی دارد مسئله فلسطین را حذف کند و از طریق مزدوران خود از پادشاهان و امرای عرب در منطقه به اشغالگری قدس و مسجد الاقصی مشروعیت ببخشد، امّا با توجه به اینکه پیروزی از آن مستضعفین است، مقاومت و مردان آن این توطئه را سرنگون خواهند کرد همچنان که پیشتر سرنگون کردند. خداوند متعال می فرماید: « وَنُرِيدُ أَن نَّمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ .

سوم: تاکید می کنیم که حقّ بازگشت ملت فلسطین "ألَّذِينَ أُخْرِجُوا مِن دِيَارِهِم بِغَيْرِ حَقٍّ" به وطن خود، یک حق قانونی است که علاوه بر قوانین بین المللی تمامی قوانین انسانی  از آن حمایت میکنند و هیچ قدرتی در جهان و نه مزدوران آن نمی توانند این حق را لغو کنند. موافقت مزدوران با از بین بردن حق بازگشت ملت فلسطین نه تنها خلاف حقوق بشر، بلکه مخالف تعالیم اسلام است.

چهارم: به ملت های اسلامی و عربی مؤمن و مقاوم به ویژه فرزندان و جوانانی که در برابر تجاوز های صهیونیستی آمریکایی مقابله می کنند و با این مقابله آنها را با شکست مواجه می کنند و به ملت فلسطین که بیش از هفت دهه از مسئله خود دفاع می کنند و به ملت های لبنان، بحرین، سوریه، یمن و غیر آن درود و سلام می فرستیم و از خداوند متعال خواهانیم که برای سایر ملت های اسلامی به ویژه در شبه جزیره عربستان فرج و گشایش ایجاد کند و آن ها را از دست طاغوتیان نجات دهد.

پنجم: به این پادشاهان و حکام به ویژه حاکمان بحرین که به پیشگام مزدوران صهیونیست ها در جهان اسلام تبدیل شدند توصیه می کنیم که از پادشاهان سابق درس عبرت بگیرند و همچنین آنها را به دست کشیدن از مزدوری برای صهیونیست ها و آمریکایی ها و رجوع از مسیر ذلت و خواری و بازگشت به آغوش امت اسلامی و مقاومت نصیحت میکنم که در غیر این صورت سرنوشت آنان بهتر از مزدوران قبل از خود نخواهد بود.

در پایان از تمامی فرزندان و عزیزانم که این همایش را برگزار کردند تشکر و قدردانی می کنم و از خداوند منّان برایشان آرزوی توفیق دارم و بدانید که این راه به پیروزی منتهی می شود. « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِن تَنصُرُوا اللَّـهَ يَنصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ ».

ناصر مکارم شیرازی 19 شوال 1440 هجری قمری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha