سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
دومین همایش بزرگ شباب المقاومة- آیت الله عیسی قاسم

حوزه/ رهبر انقلابیون بحرین خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با ترامپ و معامله قرن مقاومت بوده و این مقاومت از استدلال، آزادگی و دفاع از ملت هاست، مقاومت دفاع از فلسطین است که اسرائیل آن را اشغال کرده و ما باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله شیخ عیسی قاسم بامداد سه شنبه در همایش شباب المقاومه که در سالن همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد، عنوان کرد: قتل در اسلام بزرگترین گناه بوده و هر کاری که باعث قتل پیامبر و یا معصومی شود گناه بزرگ است.

وی افزود: کاری که باعث احیاء زندگی مردم شود لازم است و اگر با دشمنان کافر نجنگیم و از خودمان دفاع نکنیم، زندگی خود را نابود کرده ایم؛ چون آن ها درخت زندگی انسان را از بین می برند و به همین دلیل است که می گویند دشمن کافر باید کشته شود.

رهبر انقلابیون بحرین گفت: در  دین ما شوق به شهادت و قتال با دشمنان و کفار مورد تاکید قرار داده شده و در قرآن درباره آن آیات فراوانی وجود دارد.

آیت الله شیخ عیسی قاسم بیان کرد: در قرآن بیان شده که قتال و جهاد بر شما واجب شده و با اینکه این کار سخت است، اما برای مسلمانان لازم است؛ انسان طبیعتا از جنگ و قتال بیزار است و خداوند این نفرت از جنگ را در انسان ایجاد کرده است، اما قتالی که باعث احیای زندگی انسان ها شود، با اینکه کراهت دارد خوب است، منظورم جنگیدن در راه خداوند است.

وی تصریح کرد: مسلمانان همیشه در حال جنگ با طاغوت است و این باعث می شود که مسلمانان مشتاق جنگ با دشمنان خداوند باشند و این قتال باعث عزت و کرامت انسانیت می شود.

رهبر انقلابیون بحرین مطرح کرد: برخی از افراد دید بد و کوتاهی نسبت به قتال دارند، خداوند در قرآن می فرماید خود را آماده کنید و با این آمادگی دشمنان را بترسانید؛ این آمادگی برای قتال نکته مهمی بوده و چون دشمنان در حال آمادگی هستند، ما هم باید آماده شویم؛ چون آن ها دنبال فساد در زمین هستند و وظیفه ما است که از مستضعفین دفاع کنیم.

آیت الله شیخ عیسی قاسم ابراز کرد: اگر نیرویی نداشته باشیم که دشمنان از آن بترسند، فایده ای ندارد و این آمادگی نیرو تنها آمادگی ابتدایی نبوده و باید همیشگی باشد، آیه قرآن می فرماید که شما باید دشمنان خدا و شیطان را با ارتش خود بترسانید. با دشمن عدالت، انسانیت، محبت و هر کسی که با خداوند متعال دشمنی می کند باید جنگید.

وی اضافه کرد: از این آیات نتیجه می گیریم که باید عاشق شهادت و جهاد در راه خداوند بود؛ محیط زندگی انسان ها فاسد می شود اگر با دشمنان خدا جهاد نشود و این جهاد از ضروریات دین است و عشق شهادت از ضرورت جهاد برمی آید.

رهبر انقلابیون بحرین خاطرنشان کرد: دولت ترامپ یک دولت شیطانی بوده و صدای آن بلند است، اما فقط داد و فریاد می کند.

آیت الله شیخ عیسی قاسم تاکید کرد: این جنگ بین حق و باطل همیشه وجود داشته و انبیا و پیغمبران همواره با کفر و باطل مبارزه می کردند. خداوند منافقینی را که در مواقع جهاد کاری نمی کنند، مورد نکوهش قرار می دهد.

وی عنوان کرد: خداوند انسان ها را نکوهش می کند که آیا فقط به زندگی دنیا راضی شده اید و آخرت را فراموش کرده اید، تا این فکر درست نشود که جهاد در راه خدا برای احیاء زندگی انسان است، این مشکل وجود دارد.

رهبر انقلابیون بحرین اظهار داشت: به اندازه محبتی که به خدا داریم باید به فرمان خدا توجه کنیم، امتیاز انسان به ایمان اوست و امتیاز انسانیت انسان به نقش خلافت او بر روی زمین است.

آیت الله شیخ عیسی قاسم یادآور شد: شما در معامله قرن باید همه چیز خود را بدهید؛ در معامله قرن باید با ترامپ دست بدهید؛ آیا حاضرید با ترامپ دست دهید و دست خدا را رها کنید؟ ننگ بر این معامله قرن؛ دقت کنید، صبر کنید و برای امتحان الهی آماده باشید و تن به این معامله ذلت بار ندهید.

وی ادامه داد: اگر فهمیدیم جهاد در راه خدا برای ماخیر است، باید به دنبال آن برویم و دیگر کسی را نباید ببینیم که در راه جهاد خدا عقب نشینی کنیم، اگر این پرده از مقابل چشمان ما کنار برود که چه خیری در جهاد در راه خداست، به طرف آن می رویم.

رهبر انقلابیون بحرین مطرح کرد: هیچ عذری درباره کوتاهی در مقابل ندای خدا که می گوید بروید به جنگ با دشمنان وجود ندارد و آن جهادی خداوند به آن اذن نداده، فرموده که خود را به هلاکت نیندازید؛ راه خدا یکی بوده و آن اسلام است و باید ببینیم نظر اسلام چیست.

آیت الله شیخ عیسی قاسم ابراز کرد: معامله قرن یعنی دین خودمان را باید بفروشیم و دست خودمان را از دست خدا جدا کرده و به ترامپ دست دهیم، کدام مسلمان عاقلی این کار را می کند و این خجالت آور است که همایش معامله قرن در بحرین برگزار می شود.

وی ادامه داد: ما مقابل این معامله قرن می ایستیم و ما حریت، آزادگی و عبودیت خدا را می گیریم و هیچ گاه مقابل ترامپ رکوع نمی کنیم و آزادگی خود را نمی فروشیم، این یک امتحان است.

رهبر انقلابیون بحرین خاطرنشان کرد: تنها راه مقابله با ترامپ و معامله قرن مقاومت بوده و این مقاومت از استدلال، آزادگی و دفاع از ملت هاست، مقاومت دفاع از فلسطین است که اسرائیل آن را اشغال کرده و ما باید از مردم مظلوم فلسطین حمایت کنیم.

آیت الله شیخ عیسی قاسم مطرح کرد: مقاومت بر هر مسلمانی واجب بوده و باید از ذره ذره خاک مسلمانان حفاظت شود و معنایی ندارد و شهادت ما برای امت خاصی نبوده و سعادت همه انسان ها را در پی دارد.

وی تاکید کرد: همه عالم بدانند که ما به هیچ کسی تجاوز نمی کنیم، چون ما به دنبال عزت و کرامت هستیم و برای هیچ امتی راضی نیستیم که اذیت و آزاری ببینند، چرا که اسلام به ما درس عزت و کرامت می دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha