پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین

حوزه/ حجت الاسلام احمدی گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند سفر اربعین رایگان است، ولی وقتی با هزینه‌ها مواجه می‌شوند، اعتراض می‌کنند، مردم باید بدانند این یک سفر معنوی است و نسبت به شرایط توجیه شوند تا انتظاراتشان منطقی شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت‌الاسلام‌ حمید احمدی در نشست کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین که امروز (سه‌شنبه، ۴ تیرماه) در ساختمان سازمان حج و زیارت با مدیریت بعثه مقام معظم رهبری برگزار شد، از تدوین برنامه آموزشی اربعین خبر داد و هزینه‌ها و افزایش جمعیت را دو چالش اصلی اربعین امسال برشمرد و از دستگاه‌های مربوط درخواست کرد با توجه به این شرایط، برنامه‌ریزی‌ها را منعطف کنند.

وی افزود:‌ تأکید برنامه‌های آموزشی و فرهنگی امسال بر توجیه عمومی متمرکز است تا زائران با تنوع اطلاعاتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، سفر آگاهانه‌ای در اربعین داشته باشند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین، منطقی کردن انتظارات زائران را یکی از ضرورت‌های آموزش‌های اربعین ذکر کرد و گفت: بسیاری از مردم تصور می‌کنند سفر اربعین رایگان است، ولی وقتی با هزینه‌ها مواجه می‌شوند، اعتراض می‌کنند، مردم باید بدانند این یک سفر معنوی است و نسبت به شرایط توجیه شوند تا انتظاراتشان منطقی شود.

وی همچنین از اعزام سه هزار مبلغ به مراسم پیاده‌روی اربعین امسال خبر داد و گفت:‌ بعثه مقام معظم رهبری به عنوان مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، با سازمان تبلیغات اسلامی، دفاتر تبلیغات و سازمان اوقاف و امور خیریه هماهنگی‌های لازم را برای اعزام مبلغان انجام داده و حتی دستگاه‌های اعزام‌کننده و وظایف هر یک در این طرح که با عنوان «یاوران معنوی اربعین» اجرا می‌شود، مشخص شده است.

 رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برگزاری چهارمین سوگواره عبرات در اربعین امسال، برگزاری کارگاه‌های آموزشی، تهیه یک میلیون نسخه کتاب با عنوان «ره‌پویه» به زبان فارسی و ۲۰۰ هزار نسخه غیرفارسی، اعزام ۲۰۰ راوی و مربی کودک، ۳۰۰ خبرنگار و عکاس، ۱۰ هزار روحانی آموزش‌دیده، برگزاری سه هزار کارگاه فرهنگی و اجتماعی، ‌اهدای سه هزار جلد قرآن در جریان اربعین، تلاوت قرآن در ۲۰۰ مراسم عمومی، تهیه بسته‌های فرهنگی و برگزاری نمایشگاه‌های ادبی و شعر، همایش اندیشمندان در نجف و کربلا و کنگره شهدای کربلا را از جمله اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین برشمرد.

وی همچنین از ارتقای محتوای «ویکی اربعین» خبر داد و افزود: در این پایگاه ۳۰۰ مقاله و صدها کتاب با محتوای اربعین بارگذاری شده که قرار است ۵۰ مقاله دیگر اضافه و دو زبان آذری و اردو هم افزوده شود.

حجت‌الاسلام احمدی، تکریم ۶۰۰ موکب‌دار عراقی و موکب‌دار ایرانی را که در پذیرایی از زائر شایسته تقدیر هستند را در کنار تجلیل از رسانه‌های فعال در اربعین، از دیگر اقدامات این کمیته ذکر کرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha