یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
نشست خبری فرمانده سپاه قم

حوزه/ فرمانده سپاه استان قم با اشاره به اینکه بازسازی و ترمیم ۵۰۰ منزل در مناطق سیل‌زده لرستان بر عهده استان قم گذاشته شده است، گفت: ساخت ۲۳۵ واحد و تعمیر ۲۶۵ واحد دیگر که به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دارد در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، سردار محمدتقی شاهچراغی ظهر امروز در نشست ساماندهی کمک‌های استان قم به مناطق سیل‌زده که با حضور آیت‌الله سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و نماینده ولی‌فقیه در استان قم که در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، گفت استان در لرستان، هشت استان در خوزستان، پنج استان در گلستان و برخی دیگر از استان‌ها همانند فارس و خراسان جنوبی در محدوده جغرافیایی خود مشغول کمک به سیل‌زدگان هستند.

وی با اشاره به اینکه بازسازی و ترمیم ۵۰۰ منزل در مناطق سیل‌زده لرستان بر عهده استان قم گذاشته شده است، گفت: ساخت ۲۳۵ واحد و تعمیر ۲۶۵ واحد دیگر که به خانواده‌های زیر پوشش بهزیستی و کمیته امداد اختصاص دارد در دستور کار قرار گرفته است.

فرمانده سپاه استان قم با تاکید بر اینکه تایید شرایط منازل، پیگیری تسهیلات و نظارت بر ساخت بر عهده بنیاد مسکن است، تصریح کرد: دولت پول را به حساب فرد واریز می‌کند اما فرد اجازه برداشت این مبلغ را نخواهد داشت و با هر مرحله پیشرفت در کار بخشی از پول به سپاه به‌عنوان نیروی پیمانکار داده می‌شود.

وی ادامه داد: دولت ۴۰ میلیون تسهیلات و ۱۰ میلیون تومان کمک بلاعوض در مناطق روستایی برای بازسازی منازل درنظر گرفته و کمیته امداد و بهزیستی نیز۱۰میلیون تومان تعهد کمک بلاعوض خود را پیش‌بینی کرده است اما با توجه به شرایط قیمت، بعد مسافت، حمل و نقل و افزایش کاذب و غیر متعارف قیمت‌ها با مشکلاتی روبرو هستیم که امیدواریم این مشکلات را رفع کنیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha