پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 9, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حاج ابوالقاسم

حوزه/ عضو خبرگان رهبری از جمله دستاوردهای دستگاه قضایی در چند ماه اخیر و فعالیت حجت الاسلام و المسلمین رییسی به عنوان رییس قوه قضاییه را جدیت در احیای حقوق عامه برشمرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حاج ابوالقاسم در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن ابراز خرسندی از تغییر و تحولات اخیر در دستگاه قضایی اظهار داشت:  حضور رییس جدید قوه قضاییه نقطه امیدی برای ارادتمندان نظام اسلامی ایران است و با توجه به برنامه‌هایی که حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در طول این مدت داشته و برنامه‌هایی که برای آینده در نظر دارد به نظر می‌رسد عدالت قضایی بیش‌ازپیش در کشور توسعه یابد.

وی افزود: از مهم‌ترین برنامه‌های مفید و مؤثر در چندماه اخیر، اجرایی شدن قانون ثبت اموال مسئولان و خانواده‌های آنان است که اگر این قانون آن‌طور که باید اجرا شود بخش عمده‌ای از مفاسد اقتصادی برچیده خواهد شد.

این استاد حوزه همچنین با اشاره به کاهش جمعیت کیفری در این مدت گفت: از دیگر اقدامات مهم مساله مجازات و کاهش زندانیان به خصوص زندانیان مهریه است که بخش زیادی از این افراد در عین معسر بودن محبوس بودند که این مساله بی شک آسیب‌های اجتماعی قابل توجهی را به همراه داشته، هر چند که باتدبیر ریاست دستگاه قضایی و تأکید مراجع معظم تقلید افرادی که تمکن مالی آن‌ها محرز شده و از پرداخت مهریه امتناع می‌کنند در زندان‌ها باقی ماندند.

وی جدیت در احیای حقوق عامه و تأکید بر احیای حقوق عمومی و نیز جلوگیری از دست‌اندازی به بیت‌المال را از دیگر اقدامات مفید و مؤثر دستگاه قضایی در مدت جدید عنوان کرد و گفت: ارتباط با علما و طلاب حوزه‌های علمیه از جمله زمینه های مهمی است که بستر‌ساز ایجاد عدالت و برچیده شدن فساد است و امیدواریم در دوره جدید با قوت هر چه بیشتر تداوم داشته باشد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha