جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ایمانی

حوزه/ معاون فرهنگی مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: شهید غازی، زکزاکی تاجیکستان بود، زیرا یک جریان مبارک را در این کشور آغاز کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین ایمانی معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) در  مراسم بزرگداشت چهلمین روز شهادت، شهید حجت الاسلام والمسلمین غازی از مجاهدان و موسسین حرکت اسلامی تاجیکستان که در مجتمع عالی امام خمینی (ره)در قم برگزار شد.با اشاره به سالروز شهادت امام صادق(ع) گفت:شهادت امام صادق(ع) جرقه نهضت و انقلاب اسلامی ما را حادث شد؛ در فروردین ماه سال 42، مراسم شهادت امام صادق(ع) در محضر آیت الله العظمی گلپایگانی در مدرسه فیضیه برگزار شد، ولی با جنایت دژخیمان پهلوی مواجه شدند؛ 70 روز بعد، در 12 محرم 42 مسایل 15 خرداد شکل گرفت.

وی افزود: در جنگ خندق و در زمانی که مسلمانان حتی یک خرما را به شکل انفرادی برای خوردن نداشتند، در حین کندن خندق برقی از آسمان جهید و پیامبر اکرم(ص) فرمودند که با این برق ها نابودی حکومت طاغوتی ایران و روم را می بینم؛ چه کسی تصور می کرد که اسلام به این عظمت برسد؟

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی که امام راحل دستگیر شدند، راننده نظامیان از امام سوال پرسید که یاران شما کجا هستند؟ امام راحل به وی گفت که یاران من در قنداق های خود هستند و شهیدانی چون علامه قیام الدین غازی از جمله همین بزرگان بودند و قطعا آینده اسلام و تشیع از این چیزی که امروز با آن مواجه هستیم روشن تر خواهد بود.

معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) بیان کرد: امام صادق(ع) بیش از4هزار نفر شاگرد را تربیت کردند؛ این شاگردان راویان حدیث هستند و تعداد محدودی از آنها شیعیان امام بودند و ایشان را به عنوان امام می شناختند؛ ابوحنیفه نیز نقل کرده است که اگر دو سال شاگردی من در محضر امام صادق(ع) نبود، هلاک می شدم.

وی گفت: جابربن حیان که پدر علم شیمی است افتخار شاگردی امام صادق(ع) را دارد؛ هرچه داریم به برکت این مکتب حیات بخش است؛ اگر امروز اسلام در تارک جهان می درخشد به برکت جهاد بزرگی است که امام صادق(ع) در آن دوره تاریخی داشتند.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی تصریح کرد: پس از امام صادق(ع) شیعیان به 6 دسته تقسیم شدند؛ این همه انشعاب به این دلیل بود که اختناق بسیاری از سوی بنی عباس بر جامعه حکم فرما بود و بسیاری از معارف به دست مردم نمی رسید؛ در آن زمان بزرگانی چون آیت الله العظمی گلپایگانی ها و مراجع بزرگی نبودند که این مسایل را برای مردم بیان کنند؛ دین ما از جانب همین علما به ما رسیده است.

وی گفت: شهید علامه قیام الدین غازی از خاندانی اهل دین و فضل و مروجان شریعت بود؛ خداوند به ایشان عنایت کرد و به درجه استبصار گرفت؛ تحصیلات خود را در کشورهای مختلف ادامه داد و در جامعه المصطفی نیز تحصیل کرد؛ نسل ایشان نیز به حضرت موسی مبرقع و امام موسی کاظم بر می گردد.

معاون مجمع جهانی اهل بیت(ع) یادآورشد: شهادت وی مدال افتخاز بزرگی است که خداوند بر سینه وی گذاشت؛ شهید غازی شیخ زکزاکی تاجیکستان است، زیرا یک جریان مبارک را آغاز کرد؛ حیف بود که این همه زحمات ایشان برای نشر دین با مرگ در بستر همراه شود.

وی گفت: وی به رواج مکتب اهل بیت(ع) در تاجیکستان اقدام کرد و خون مبارک این شهید قطعا برکات خود را در آینده متجلی خواهد کرد؛ خداوند وعده داده است که این خون های پاک بدون پاداش نخواهد بود و زایل نخواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین ایمانی با اشاره به سالروز ترور مقام معظم رهبری بیان کرد: امام راحل پس از انتصاب ایشان به امامت جمعه، ایشان را سیدالاعلام نامیدند؛ ایشان آینده انقلاب اسلامی بود و خداوند نیز ایشان را برای همه ما حفظ کردند و ایشان نیز پشتیبان واقعی این انقلاب و نظام بودند و این انقلاب را از هجمه دشمنان حفظ کردند.

وی گفت: امام راحل در همان ایام بیان کردند که این ترورها عزم این ملت را قوی تر خواهد کرد و شهید بهشتی نیز بهترین پاسخ را به آمریکا و ایادی آنها دادند که با کشتن ما، استوار تر و قوی خواهیم شد و باید از دست ما عصبانی باشید و در این عصبانیت هم بمیرید.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha