جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
عکس

حوزه/ مردم میبد در وداع با طلبه شهید تازه تفحص شده اردکانی «شعبانعلی عبداللهی سروی چاه افضل» اشک ریختند و آیت الله اعرافی بر تابوت این شهید عزیز بوسه زد ...

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، اگر روزی یعقوب فرزندش را پس از سال ها دید اینک ببیند که چگونه یعقوب های ما پیکر پاره پاره فرزندانشان را که روزی از آن ها در راه اسلام چشم پوشیدند در آغوش می گیرند و چشمانشان روشن می شود.

طلبه شهید تازه تفحص شده اردکانی «شعبانعلی عبداللهی سروی چاه افضل» که شامگاه پنجشنبه از فرودگاه شهید صدوقی(ره) در میان استقبال مردم دارالعباده وارد استان یزد شد و در حالی که در برنامه های پیش بینی شده اعلام نشده بود که به میبد انتقال یابد، ولی تقدیر این گونه رقم خورد که به یادواره سرداران و 74 شهید «شهیدیه»در حسینیه اعظم میبد که با حضور آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه کشور، سردار فدوی، سردار جمیری و مداحی حاج صادق آهنگران، خانواده معزز شهدا و مردم ولایتمدار میبد برگزار شده بود، حال و هوای خاصی ببخشد.

مردم میبد در وداع با این طلبه شهید سرجدا و لاله پرپر اشک ریختند و آیت الله اعرافی بر تابوت این شهید بوسه زد.

پیکر این لاله پرپر سپس به یزد انتقال داده شد و صبح امروز در مراسم شهدای اصناف که در محل سازمان بسیج اصناف تشکیل شده بود با این شهید معزز وداع کردند.

بر اساس این گزارش، این طلبه شهید که در وصیت نامه اش در مورد شرکت در نماز جماعت تأکید کرده بود، به نماز جمعه یزد برده شد و پس از برگزاری نماز جمعه، آیت الله ناصری بر پیکر این شهید نماز خواند و سپس بر دستان نمازگزاران یزدی تا مدرسه علمیه مصلای یزد تشییع شد.

این شهید همزمان با عصر جمعه به آغوش خانواده اش در گنجینه شهدای اردکان بازگشت و یوسفی شد که در کفن بوی کربلا را برای والدین چشم انتظارش که بیشتر از یعقوب انتظار دیدارش را کشیده بودند به ارمغان آورد.

ساعت 19 جمعه شب عزادارن صادق آل محمد در مصلای امام خمینی(ره) اردکان که چشم به راه پیکر شهید بودند او را بر روی دستانشان تشییع کردند و مراسم وداع با این شهید همراه با مداحی و سخنرانی ادامه یافت و یکی از طلاب در این مراسم گفت: شهید در تفحص دست نداشته است و گویا قبل از شهادت به فیض جانبازی نیز نائل شده است...

سپس شهید به مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان منتقل شد تا در جمع طلاب محل تحصیل خود که سه سال در آن جا زندگی کرده و درس خوانده بود، حضور یابد و درس عاشقی و از جان گذشتگی را به طلاب بیاموزد.

این گزارش می افزاید: شهید تازه تفحص شده تنها شهید استان یزد از جمع شهدای تشییع شده روز گذشته در کشور به شمار می رود که درتاریخ 23 تیر ۱۳۶۱ درعملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شلمچه بر اثر اصابت ترکش به شهادت رسید و پیکر پاکش 37 سال مفقود بود که با آزمایش DNA شناسایی شد.

*برنامه های خاکسپاری طلبه شهید

پیکر این طلبه شهید فردا صبح از مدرسه علمیه امام صادق(ع) اردکان به سمت گلزار شهدای گمنام پارک شهر اردکان تشییع می شود و سپس به چاه افضل روستای محل تولدش منتقل می شود تا در مراسمی در جمع مردم این روستا تشییع و در گلزار شهدای چاه افضل آرام گیرد.

برپایه این گزارش، مراسم سوم و هفتم این شهید در روستای چاه افضل برگزار می شود و حوزه علمیه اردکان هم صبح یکشنبه مراسمی را به یاد این شهید معزز برگزار می کند.

همزمان با شام غریبان شهادت امام صادق(ع) مراسم گرامیداشتی از سوی امام جمعه اردکان و دیگر مسئولان شهرستان در مسجد کوشکنو اردکان برگزار می شود و مدرسه علمیه امام خمینی(ره) شهر یزد هم میزبان مراسم سوم این شهید در صبح دوشنبه خواهد بود.

انتهای پیام/313/47

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha