جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام مهدی زاده

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین از شناسایی پیکر مطهر شهید حجت الاسلام اکبر مهدی زاده خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی دقایقی پیش در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) و همچین گرامیداشت یاد وخاطره شهد ای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، گفت: در ایام شهادت امام جعفر صادق (ع) پیکر پاک 150 شهید والا مقام هشت سال دفاع مقدس در نقاط مختلف ایران اسلامی تشییع وتدفین می شود که از این تعداد  34 شهید دفاع مقدس شناسایی شده که دو شهید متعلق به استان قزوین است و یکی از این شهدای والا مقام طلبه شهید حجت الاسلام اکبر مهدی زاده است که پس از 34 سال به میهن اسلامی بازگشت.

مدیر حوزه علمیه قزوین خاطرنشان کرد: این شهید بزرگوار از همان دوران کودکی عاشق اسلام و قرآن بود و پس از اتمام تحصیلات ابتدایی، رهسپار مدرسه عشق و مکتب جهاد و شهادت شد و درحالی که 14 سال داشت،با گرفتن استشهاد محلی مبنی بر اینکه هفده ساله است توانست جواز حضور در دانشگاه جهاد و شهادت را گرفته و قدم در کربلای خونین شهدای ایران بگذارد.

آشنایی با شهید حجت الاسلام اکبر مهدی زاده

 روحانی شهید اکبر مهدی زاده در شهریور سال 1346 در روستای طزرک از توابع شهرستان بویین زهرا در یک خانواده مذهبی وعاشق ولایت چشم به جهان گشود.

شهید مهدی زاده با توجه به عشق وعلاقه ای که به تحصیل علم ودانش داشت فرصت را مناسب دید تا برای درک معارف عالیه اسلام به تحصیل علوم اسلامی وعلوم آل محمد (ص) بپردازد وبرای این منظور راهی حوزه علمیه قزوین شد و مدتی را نیز در مدرسه شیخ الاسلام به تهذیب و تزکیه نفس و علم آموزی مشغول شد، ولی روح بلند وترقی خواهش او را به سوی شهر علم وشهادت قم کشاند تا در این دیار مقدس به بهره مندی بیشتر از اساتید بزرگوار این حوزه مقدسه بپردازد.

همرزمان این شهید عزیز فداکاری و جانبازی های او را به عنوان تخریب چی و آرپی جی زن در جبهه ها هنوز به یاد دارند. شهید مهدی زاده آخرین حضور خود را در عملیات والفجر 8 تجربه کرد و در این عملیات از ناحیه پا مجروح شد و دو روز بعد با همان وضع در عملیات دیگر شرکت کرد و بعد از جانفشانی و فداکاری بسیار در 21 بهمن ۶۴ در منطقه عملیاتی فاو به جمع بی نام و نشان های نامدار پیوست واز آن روز تاکنون خبری از او نبود، ولی سرانجام پیکر این شهید طلبه توسط گروه تفحص شناسایی شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha