پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 «اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی»

کتاب «اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی(ره)» از سوی مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در عراق منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، کتاب «اهل بیت(ع) در سخنان امام خمینی(ره)» از سوی مرکز مطالعات حوزوی الهدی و با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عراق در ۳۵۵ صفحه رقعی چاپ و منتشر شده است.

در این کتاب گزیده‌ای از مطالب امام راحل درباره اندیشه اهل بیت(ع) و رفتار آنان در محورهای عبادت، اخلاق، روش‌های تبلیغ و دعوت، اهداف دعوت پیامبر مکرم اسلام(ص) و درس‌ها و تجربیات آنان، حکومت پیامبر(ص)، استقامت، جنبش امام علی(ع) و اهداف انقلاب و بپاخاستن درج شده است.

این کتاب به عنوان یک ثروت علمی است که از یک نیاز مهم سخن می‌گوید و در حال حاضر در عراق و حوزه عربی به شدت به منظور بازگرداندن مردم به اندیشه و اخلاق و  مکتب اهل بیت(ع) به آن احساس نیاز می‌شود. با توجه به این نکته حضرت امام سال‌ها از عمر خود را در حوزه مقدسه نجف گذراند و یادگاری‌های معرفتی مهمی از خود در این حوزه به جای گذاشت و تعدادی از پیروان او از جمله آیت‌الله شهید سیدمحمدباقر صدر از بزرگان حوزه نجف و عراق بودند، انتشار این کتاب برای نسل جدید حوزویان عراق بسیار فایده خواهد داشت.

امام خمینی(ره) به عنوان یکی از فقیهان، متکلمان و فیلسوفان برجسته شیعی در عصر حاضر، به منظومه فکری خود را از طریق تعالیم اهل بیت و عقلانیت معصوم رسید. ضرورت لزوم تشکیل حکومت اسلامی در زمان غیبت امام عصر(عج) نیز با استفاده از حجیت قول و فعل معصوم به دست آمده است.

در بخشی از وصیت نامه حضرت امام(ره) نیز آمده است: «ما مفتخریم که پیرو مذهبی هستیم که رسول خدا مؤسس آن به امر خداوند تعالی بوده و امیرالمومنین علی بن ابی طالب، این بنده‌‌ رها شده از تمام قیود، مامور‌‌ رها کردن بشر از تمام اغلال و بندگی هاست. ما مفتخریم که ائمه معصومین از علی بن ابی طالب گرفته تا منجی بشر حضرت مهدی صاحب زمان – علیهم آلاف التحیات والسلام – که به قدرت خداوند قادر، زنده و ناظر امور است، ائمه ما هستند و ما مفتخریم که مذهب ما جعفری است که فقه ما که دریای بی‌پایان است یکی از آثار اوست… و ما مفتخریم به همه ائمه معصومین – علیهم صلوات‌الله – و متعهد به پیروی آنانیم.

313/60

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha