جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
ماموستا امامی

حوزه/ امام جمعه مهاباد با تاکید بر این که حقوق بشر آمریکایی یک بام و دو هواست، گفت: برخی کشورها مثل عربستان رنگ و بوی انتخابات ندیده‌اند و بزرگترین جنایات علیه بشر را انجام می‌دهند و نمونه بارز آن کودک کشی در یمن است، اما تا به حال هیچ یک از کشورهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های حقوق بشری آن را محکوم نکرده‌اند.

ماموستا عبدالسلام امامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری  «حوزه»  در ارومیه با اشاره به نیاز جوامع انسانی به حقوق بشر، اظهار داشت: حقوق بشر یکی از نیازهای اساسی جوامع بشری است و همه انسان‌ها بدون در نظر گرفتن رنگ، لهجه و نژاد نیاز به حقوق انسانی ای دارند که خدای متعال برای آن‌ها مقرر کرده است.

وی ادامه داد: متاسفانه در دنیای مدرنیته امروز حقوق بشر دستاویزی برای قدرت‌های استعماری و استبدادی شده و هر کجا که منافع‌ آن‌ها در خطر باشد، آن را به عنوان حربه‌ای علیه مخالفین به کار می‌گیرند و هر کجا هم که منافع آن‌ها اقتضا کند در مقابل بزرگترین نقض‌های حقوق بشر ساکت هستند و چیزی را محکوم نمی‌کند.

امام جمعه مهاباد، برگزاری انتخاب‌های متعدد در جمهوری اسلامی در طول چهل سال را نمونه بارز حقوق بشر دانست و اضافه کرد: در جمهوری اسلامی بالاترین آزادی‌های سیاسی و مدنی وجود دارد، اما هر ساله سازمان ملل گزارش کمسیون حقوق بشر را در مورد ایران به توصیف افراد مغرض منتشر کرده و تحریم‌های واهی را علیه ایران اعمال می‌کند.

کشورهایی  که رنگ انتخابات ندیده اند دم از حقوق بشر می‌زنند!!

وی تصریح کرد: برخی کشورهای حاشیه خلیج فارس مثل عربستان رنگ و بوی انتخابات به خود ندیده‌اند و بزرگترین جنایات علیه بشر را انجام می‌دهند و نمونه بارز آن کودک کشی در یمن است، اما تا به حال هیچ یک از کشورهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های حقوق بشری آن را محکوم نکرده‌اند.

عضویت رژیم کودک‌کش سعودی در شورای حقوق بشر!!!

ماموستا امامی، حقوق بشر آمریکایی را وسیله‌ای برای فشار به کشورهای مخالف استکبار توصیف کرد و بیان داشت: حقوق بشر آمریکایی یک بام و دو هوا است، در مقابل جنایات متحدین خود سکوت اختیار می‌کند، اما در مقابل مخالفین خود بهانه‌های واهی را علم می‌کند و عضویت رژیم کودک‌کش سعودی در شورای حقوق بشر نمونه بارز آن است و وقتی سازمان ملل رژیم آل سعود را محکوم کرد، آمریکا سازمان ملل را به تحریم کمک‌های پولی تهدید کرد.

وی افزود: نمونه نقض حقوق بشر در کشور مصر اتفاق می‌افتد و محمد مرسی که در یک انتخابات قانونی رئیس جمهور این کشور می‌شود، را به زندان می‌اندازند، اما هیچ یک از سازمان‌های مدافع حقوق بشر این کار را محکوم نکردند، ولی حسنی مبارک بعد از چهار دهه استعمار و استثمار که مصر را زیر سلطه ایادی استکبار قرار داد، امروز آزادانه در این کشور زندگی می‌کند.

امام جمعه مهاباد ادامه داد: در برخی کشورهای منطقه هر روز آمریکایی‌ها پهپاد و هواپیماهای پیشرفته خود را مورد آزمایش قرار داده و به بهانه مبارزه با تروریسم، مردم این مناطق را به خاک و خون می‌کشند.
 

صدام در جنگ تحمیلی در بیش از 300 مورد تسلیحات شیمیایی را امتحان کرد

وی ادامه داد: تمام تسلیحات شیمیایی عراق در جنگ تحمیلی را کشورهای غربی تامین می‌کردند و طبق آمارها رژیم بعث بیش از 300 مورد از بمب های شیمیایی در جنگ تحمیلی استفاده کرد و هزاران انسان را به خاک و خون کشید، اما رسانه‌ها و سازمان‌های مدافع حقوق بشر در مقابل جنایات شیمایی صدام سکوت کردند.

ماموستا امامی در پایان گفت: کشورهای تامین کنندگان تسلیحات شیمایی صدام به هیچ وجه برای جبران این جنایات اقدامی نکردند و حقوق بشر غربی یک بام و دو هوا بوده و دم زدن از آن برای سرپوش گذاشتن بر جنایات می‌باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha