پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تسخیری

حوزه/ آیت الله تسخیری، ذات حکومت ‌آمریکا را ضد حقوق بشر دانست و گفت: ۲۰۰ جنگ در تاریخ آمریکا ثبت شده است که همه آنها جنگ های ضد بشری و ضد انسانی است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، آیت الله تسخیری، صبح امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران، به جنایات آمریکا و سعودی ها اشاره کرد و گفت: دشمنان قرار بود کار یمن را یکسره کنند، ولی چهار سال است که مقاومت یمنی ها، آنها را زمین گیر کرده است.

وی افزود: این همایش فرصتی برای آشنایی جهان با جنایات ضد بشری است؛ برای همه ملت ها روشن و واضح است که آمریکا جرثومه شر و مرکز فعالیت های ضد بشر است؛ اصلا بوجود آمدن دولت اروپایی متجاوز به آمریکا بر اساس جنایاتی که کلاً ضد حقوق بشر بود، شکل گرفت.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: در آن زمان اروپایی ها سرخپوست ها را پاک سازی نژادی کردند؛ هزاران سرخپوست از بین رفت تا کیان ضد حقوق بشری آمریکا بوجود بیاید؛ تاریخ آمریکا تاریخ ضد حقوق بشر است.

وی ادامه داد: 60 حکومت دموکرات در جهان سرنگون شده است تا حکومت مزدوران در کشورهای مختلف به نفع آمریکا شکل بگیرد؛ 200 جنگ در تاریخ آمریکا ثبت شده است که همه آنها جنگ های ضد بشری و ضد انسانی است.

آیت الله تسخیری یادآورشد: هرجا که هر پدیده ای در جهان از جمله موافقت نامه های حقوق بشری با منافع آمریکایی معارض باشد، از سوی این کشور تهدید و ترک می شود؛ معاهده  پاریس و ... توسط آمریکا ترک شد، زیرا با منافع ضدحقوق بشری آمریکا در یک مسیر نیست.

وی افزود: تایید کامل رژیم های ضد مردم از دیگر فعالیت های آمریکا است؛ آمریکایی ها در کنار علی عبدالله صالح، صدام، حسنی مبارک و... ایستادند و کل فعالیت های آنها در این راستا، کاملا ضد بشری است.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام تصریح کرد: یکی از نکات خطرناک تاریخ آمریکا، تایید کامل رژیم کودک کش صهیونیستی بود که نه تنها چشم خود را بر روی جنایات او بسته اند، بلکه این جنایات را نیز توجیه می کند.

وی گفت: آمریکا موید کامل صدام بود؛ قدرت های اطلاعاتی آمریکا به شکل کامل در اختیار صدام بود؛ وقتی از کار هم افتاد، او را مثل تفاله ها سرنگون کردند؛ آمریکا موید همه اقدامات صدام بود؛ به کار بردن اسلحه شیمیایی علیه ایران و حتی ملت عراق مورد تایید آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه قرار گرفت.

آیت الله تسخیری یادآورشد: دادن سلاح به کشورها برای کشتن کودکان و زنان مستضعفین در جهان بسیار عیان است؛ وقتی از ترامپ در خصوص عدم اعتراض به قتل خاشقچی سوال شد که چرا این خبرنگار که حامی خود آنها بود را این چنین تکه تکه کردند، جوابی داد که قابل تامل بود.

وی افزود: متاسفانه جهان این جنایات ضد حقوق بشری آمریکایی را به فراموشی می سپرد؛ امیدواریم بتوانیم ادعاهای آمریکایی ها که دروغ است را مفتضح کنیم، چرا که خدمت بزرگی به بشریت است.

مشاور عالی مقام مظعم رهبری در امور جهان اسلام در پایان گفت: امیدواریم ملت ها بیدار شوند، کما اینکه با اندک بیداری که حاصل شد چند مزدور ساقط شدند؛ امید می رود که فرهنگ شناخت حقیقت آمریکا و جنایات او در همه جا شیوع یابد و اجماع جهانی علیه آمریکا شگل بگیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha