پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حکم های سخت تر و زندان طولانی تر برای متهمان با اسامی اسلامی!

حوزه/ یک گزارش انجام شده توسط محققان در کارولینای شمالی نشان داد متهمان در پرونده های تروریستی اگر اسامی یا پیشینه اسلامی، عربی داشته باشند، محکومیت های سخت تری در انتظارشان است.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از wral، یک گزارش نوشته شده توسط محققان در کارولینای شمالی در آمریکا نشان می دهد، متهمان مسلمان در پرونده های تروریستی، محکومیت های طولانی تری را نسبت به متهمان غیرمسلمان گذرانده و سخت گیری بیشتری نسبت به آنان در پیش گرفته می شود.

تحقیقات جدید نشان می دهد اسامی، قومیت و مذهب نقش مهمی در میزان محکومیت مجرمان ایفاء می کنند.

کری شنکمن یک وکیل حقوق مدنی و از نویسندگان این تحقیق گفت: ما در این گزارش دریافتیم که برای متهمان با پیشینه اسلامی محکومیت های قضایی سخت گیرانه تر و دوره های زندان طولانی تری نسبت به متهمان غیرمسلمان درنظر گرفته می شود.

این گروه تحقیقاتی مطالعاتی درباره حملات تروریستی، سیاسی و ایدئولوژیکی انجام داده و در نهایت به این نتیجه رسیدند، پرونده هایی که متهمان آن ها را مسلمانان و اعراب آمریکایی تشکیل داده اند، به صورت متفاوتی در رسانه ها و دادگاه ها مورد قضاوت قرار می گیرند.

شنکمن گفت: حقایق کم و بیش مشابه است، با این حال تناقض واضحی در حکم های صادره شاهد هستیم. بنابراین ما سعی داریم توضیحی برای آن پیدا کنیم و تنها تفاوت هویت فرد محکوم شده است.

شنکمن افزود: مسلمانان و آمریکایی های عرب تباری که از دادگاه «درخواست بخشش» می کنند کمتر مورد مرحمت سیستم قرار می گیرند. در پرونده ها علیه مسلمانان ریسک نمایی بیشتر است و مهاجمین با وجه مسلمانی بیشتر و راحت تر محکوم می شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha