جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محسن پاک آیین

حوزه/ معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی افشای حقوق بشر آمریکایی را به معنای افول آمریکا دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، محسن پاک آیین، امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران گفت: افشای حقوق بشر آمریکایی مرتبط به مساله تمدن نوین اسلامی و گام دوم انقلاب است.

وی افزود: آمریکا خود را مهد تمدن غربی می داند و ایران نیز به دلیل برخورداری از امکانات مادّی و تفکر اسلامی داعیه ایجاد تمدن نوین اسلامی دارد و به همین دلیل نوعی رقابت تمدنی بین این دو وجود دارد.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی بیان کرد: یکی از مولفه های تمدن مستقر یا تمدن غربی، بحث لیبرال دموکراسی است که در مسیر تنزل حرکت می کند؛ بر اساس این تفکر، اصالت، در قدرت منحصر می شود؛ فوکویاما بیان می کند که ما به دنبال رهبری غیر اخلاقی نخبگان هستیم.

وی ادامه داد: آنها جنگ و شکنجه و کشتار دیگران را برای دستیابی به قدرت مباح می داند؛ این تفکر که منجر به نقض حقوق انسان ها در کشورهای مختلف شده است در همین راستا شکل گرفته است.

پاک آیین تصریح کرد: همه این موارد نشان می دهد که لیبرال دموکراسی نمی تواند به عنوان یک الگوی آرمانی برای مردم جهان مطرح شود و به همین خاطر هر چیزی که این حقوق را افشا کند باعث سست شدن عناصر این تمدن می شود و مردم را به سمت تمدن اسلامی سوق می دهد.

وی افزود: سطح درگیری بین ایران و آمریکا بیش از آنچه در اخبار ذکر می شود، سطح درگیری تمدنی است؛ به هر میزان، تمدن غربی که بر نگاه اصالت بخشیدن به قدرت تضعیف شود راه معرفی تمدن نوی اسلامی نیز باز می شود.

معاون بین الملل موسسه پژوهشی انقلاب اسلامی بیان کرد: موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی با افول آمریکا رابطه قطعی دارد؛ اکثر نخبگان غربی نیز به این مسئله معتقد هستند؛ مقبولیت و محبوبیت از مهمترین اهداف آمریکایی ها است.

وی گفت: اگر نگاه راهبردی به مسئله افشای حقوق بشر آمریکایی داشته باشیم هم در مسیر تمدن اسلامی حرکت کرده ایم و هم به افول قدرت تمدنی آمریکا کمک کرده ایم؛ در این مسیر باید با فعالان این عرصه همکاری می کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha