چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
ماموستا محمدامین راستی

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: عزت، شرافت و کرامت انسانی در حقوق بشر اسلامی ضمانت اجرایی دارد. چیزی که در حقوق بشر آمریکایی نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، ماموستا محمد امین راستی امام جمعه سنندج، امروز در افتتاحیه کنفرانس بین المللی «حقوق بشرآمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری»، در سالن مجموعه فرهنگی شهدای انقلاب اسلامي(يادمان شهدای هفتم تیر) تهران، با اشاره به جنایت‌های آمریکا، گفت: ۱۴۰۰ سال پیش رسول اکرم(ص) اعلامیه حقوق بشر را همراه با حضرت علی(ع) قرائت کردند. در اسلام حقوق بشر ضمانت اجرایی دارد، چیزی که در حقوق بشرغربی نیست و با مشاهده تاریخ و جنایت‌‌های آمریکا به این نکته بیشتر پی می‌بریم.

وی افزود: آمریکایی‌ها به خاطر دشمنی با اسلام و ترس از حکومت اسلام ناب محمدی خواستند که اسلام آمریکایی را بیاورند و در کنار آن گروه‌های تروریستی مانند القاعده و داعش را ایجاد کردند. آن‌ها با آوردن نحله‌های مذهبی همچون وهابیت هدفی جز مخدوش کردن اسلام حقیقی نداشتند. آن‌ها می‌دانستند که اسلام اصیل باعث به خطر افتادن اهدافشان می‌شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: اسلام داعشی، القاعده‌ای و طالبانی نمی‌تواند حقوق، عزت و کرامت انسانی را تضمین کند.

ماموستا راستی ادامه داد: امام خمینی(ره) با قیام خود به دنیا نشان داد، اسلام می‌تواند در جهان حکومت کند. به همین خاطر چهل سال است که آمریکا ما را تحریم می‌کند و ترس از اسلامی را دارد که در ایران شکل گرفته است.

وی یادآور شد: آن‌ها همواره ادعای حقوق بشر می‌کنند، اما در یمن، سوریه، افغانستان و عراق به کشتار مردم بی‌گناه می‌پردازند.

ماموستا راستی تاکید کرد: امروزه وظیفه ماست که از حقوق بشر اسلامی دفاع کنیم و به گفته قرآن در آخر صالحین وارثین جهان خواهند شد.

 

 

خبرنگار: فاطمه اسماعیلی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha