سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
کشتار دیویدیان

حوزه/ پژوهشگر حوزوی، کشتار دیویدیان در آمریکا را از مصادیق حقوق بشر آمریکایی دانست.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام قربانی، ظهر امروز در کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری، در تهران گفت: دیوید کوروش در 1983 این فرقه را بنیان گذاری کرد؛ وی با تعبیری خاص از کتاب مقدس، مردم را به ظهور موعود منجی با حکومتی 1000 ساله متوجه کرد.

این پژوهشگر حوزوی بیان کرد: دیوید کوروش دولت آمریکا را نماد تبعیض می شناخت و به همین دلیل با کاخ سفید به مخالفت پرداخت و دولت نیز نسبت به او و پیروانش حساس شد.

وی گفت: این گروه برای در امان ماندن در یکی از شهرهای تگزاس فاصله گرفتند و در یک مزرعه ساکن شدند ولی دولت، آنها را رها نکرد و 51 روز آنها را محاصره کردند و پس از محاصره، اعضای این گروه را آتش زدند.

این پژوهشگر افزود: این آتش سوزی یک جلوه از حقوق بشر آمریکایی است؛ دو نوجوان نیز در این آتش سوزی به شکل زنده زنده سوزانده شدند و هولوکاستی را شکل دادند؛ رهبری معظم نیز خواستار پیگیری این تضییع حقوق شدند.

قربانی بیان کرد: کسانی که می توانند در روشنگری و تبیین این عرصه نقش آفرین باشند باید نسبت به این جنایت آمریکایی فعالانه برخورد کنند؛ هنرمندان و مستند سازان و... نباید این جنایت را مسکوت بگذارند؛ حقوق بشر آمریکایی به عهده ننگین است که وسعت آن در یک مقاله گنجانده نمی شود.

وی گفت: امروزه بسیاری از مردم در جهان به خصوص جانبازان در ایران، سند جنایات حقوق بشری آمریکا هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha