شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کنفرانس بین المللی حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری در مدرسه عالی دارالشفا

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی گفت: آمریکا در گذشته تا حدودی می توانست دست چدنی خود را زیر پوشش مخملی پنهان کند، اما ترامپ آمد و بخشی از آن حقایق آمریکا را نشان داد، اما نباید به همین میزان اکتفا کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی پیش از ظهر امروز در کنفرانس بین المللی "حقوق بشر آمریکایی از دیدگاه مقام معظم رهبری "که در سالن همایش های دارالشفا برگزار شد، عنوان کرد: به نظر می رسد این کنفرانس در جای جای کشور باید به صورت منظم برگزار  شود و به خارج از کشور نیز تسری داده شود.

وی افزود: ترور نافرجام مقام معظم رهبری که به دست عوامل آمریکا انجام شد در ششم تیرماه رخ داد و حادثه  شهدای هفتم تیر و در هشتم تیر حادثه شهدای سردشت و در 12 تیر سقوط هواپیمای مسافری ایران از جمله مناسبت های این روزهاست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به دشمنی های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما در طول سال مناسبت های مختلفی را می بینیم که آمریکایی ها در آن مناسبت ها علیه ما توطئه کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی بیان کرد: از نیمه قرن بیست 100 کودتا و اشغال های فراوان از جانب آمریکا انجام شده و از فاجعه حمله اتمی به هیروشیما و ناکازاکی گرفته تا جنایات دیگر از جمله این اقدامات توطئه آمیز بوده است.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مسائل در پشت صحنه  است و دیده نمی شود، خاطرنشان ساخت: بیوتروریسم یکی از این موارد بوده که مستکبرین برای تسلط خود از هر ابزاری مانند شیوع بیماری در یک کشور برای سلطه گری استفاده می کنند.

نماینده ولی فقیه در کردستان تصریح کرد: در طول انقلاب در کشور ما بیش از 17 هزار نفر ترور شده اند که رد پای تروریست های این حوادث به آمریکا بر می گردد.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی اظهار داشت: گروه های تکفیری در مناطق مختلف کشور به ترور می پردازند و همین مسئله دامن گیر شیعیان شده است؛ به طور مثال ترورهای اخیر برخی از طلاب و امام جمعه کازرون از جمله این اقدامات تروریستی است که دامن شیعیان را گرفته است.

وی با بیان اینکه تفکر آمریکایی ها در واقع همان تفکر انگلیسی است، ادامه داد: دولت عثمانی در جنگ چالدران بخشی از خاک ما را از کشور جدا کرد، بعدها دولت عثمانی برای اروپا خطر شد، برای اینکه اروپایی ها عثمانی ها را از بین ببرند، شروع کردند به ایجاد شکاف بین کشورهای منطقه و امپراطوری عربی را در مقابل امپراطوری ترک ها قرار دادند تا به اهداف شوم خود برسند.

نماینده ولی فقیه در کردستان خاطرنشان کرد: این تکه تکه شدن در طول تاریخ کشتارهای فراوانی بر جای گذاشته که غرب جنایتکار این جریانات شوم را رهبری می کرد؛ علمای شیعه در مقاطع مختلف این توطئه های دشمن را شناسایی کرده و در مقابل آن ایستاده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی ابراز کرد: در جریان شهادت امام جمعه کازرون، آموزش های بسیار عجیبی به تروریست ها داده شد، بنا بر این آموزش ها چنین القا می شود که افرادی مانند مراجع تقلید و مبلغین، ظهور امام زمان(عج) را به تاخیر می اندازند و باید آن ها را ترور کرد. به آن ها چنان آموزش داده اند که با اسلحه سرد حساس ترین نقاط بدن را در سریع ترین و دقیق ترین حالت ممکن هدف قرار می دهند.

وی اضافه کرد: آمریکا در گذشته تا حدودی می توانست دست چدنی خود را زیر پوشش مخملی پنهان کند، اما ترامپ آمد و بخشی از آن حقایق آمریکا را نشان داد، اما نباید به همین میزان اکتفا کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: متاسفانه عده ای در داخل کشور بیان می کنند که ما چاره ای نداریم جز اینکه با آمریکا سازش کنیم؛ به تعبیر امام خمینی(ره) تحصیل کرده های غرب که در کشور سمت دارند به مصالح انقلاب ضربه می زنند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی مطرح کرد: خود آمریکا از کنوانسیون حقوق بشر در حال خارج شدن است، آن ها دلیل می آورند که این کنوانسیون به منافع ما لطمه می زند، آمریکا طوری حقوق بشر را بزک کرده و در پوشش آن جنایت می کند که عده ای توانایی شناخت این حربه را ندارند و ما باید آن را شناسایی کنیم.

وی بیان کرد: ما باید قبول کنیم که بین تمدن اسلامی و تفکر منحط غربی جنگ رخ داده است، رهبر انقلاب بارها فرموده اند شیطان بزرگ آمریکا بوده و نباید این موضوع را از خاطر ببریم.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: امروز کانون تمدن اسلامی جمهوری اسلامی بوده و ما باید خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی را که رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم به آن تاکید کردند، مورد توجه قرار دهیم و درباره آن کار کنیم.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha