شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کد خبر: 497726
۱۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹
مساجد کشمیر به جنگ مواد مخدر می رود

حوزه/ درحالی که معضل مصرف مواد مخدر به ویژه هروئین به یکی از مشکلات جامعه بی ثبات کشمیر تبدیل شده است، رهبر حزب حرّیت اعلام کرد که قصد دارد از بلندگوهای مساجد برای مبارزه با مواد مخدر استفاده کند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از hindustantimes،  مساجد سرتاسر کشمیر قصد دارند از بلندگوهایشان برای ترویج پیام «مبارزه با مواد مخدر» استفاده کنند.

میرواعظ سرپرست حزب حریت گفت: این مشکل به سطح هشدار دهنده ای رسیده است و کار به جایی رسیده که مجبوریم فروشندگان مواد مخدر را مرتد اعلام کنیم.

درپی بالا رفتن آمار نگران کننده مصرف کنندگان مواد مخدر در کشمیر، میرواعظ جلسه ای با سران سازمان های غیردولتی، امامان جماعت و پزشکان هفته آینده تشکیل می دهد. وی گفت: ما باید در وضعیت جنگی علیه مواد مخدر قرار بگیریم. فروشندگان مواد مخدر باید از میان بروند. ما باید از طریق مساجد اطلاع رسانی کنیم. بسیاری از امامان جماعت در رابطه با این مشکل به من مراجعه کرده اند و اگر با هم متحد شویم و برنامه ریزی درست داشته باشیم می توانیم به این معضل غلبه کنیم.

 

گفته می شود مصرف مواد مخدر در میان نوجوانان و جوانان در کشمیر به شدت افزایش یافته است. گزارش های رسمی از مرکز اعتیاد بیمارستان شری ماهاراج به شدت هشدار کننده بوده اند: از 342 نفر که از 1 ژانویه تا 20 ژوئن برای مصرف مواد مخدر در این بیمارستان بستری شده اند، 309 نفر یا 90% خطرناک ترین ماده مخدر یعنی هروئین را مصرف می کرده اند.

دکتر یاسر رادر، که از سال 2012 مدیر مرکز بازپروری بیمارستان بوده، درباره گرایش جوانان کشمیری به مصرف مواد مخدر خطرناک هشدار داد.

دکتر رادار گفت: درگیری مداوم و دسترسی آسان به مواد مخدر باعث افزایش شدید آن شده است. بی ثباتی اجتماعی-سیاسی بر سلامت روانی جامعه تاثیر می گذارد. پیش از این، تنها بیکاران به مصرف کنندگان مواد مخدر تبدیل می شدند، اما اکنون هر کس و در هر کجایی در خطر است. از بیمارانم خبر دارم که هروئین در جامعه ما به طور آشکار فروخته می شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha