سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
سخنرانی آیت الله اعرافی در جمع مدیران کمیته امداد امام خمینی(ره)

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به کاهش چشم گیر بودجه حوزه های علمیه، گفت: امروز وضعیت بودجه حوزه در کم ترین حالت خود قرار دارد اما ما ناامید نیستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از زنجان، آیت الله علیرضا اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، امروز در جلسه شورای حوزه علمیه استان زنجان، ضمن تبریک ایام دهه کرامت، گفت: تقارن این سفر و ایام دهه کرامت را به فال نیک گرفته و خوشحالم که با تاخیری هر چند کوتاه، در این استان پر آوازه علمی و تاریخی حضور پیدا کردم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه افزود: وقتی فهرست شخصیت های بزرگ علمی استانی و کشوری را مرور می کنیم می بینیم که زنجان مانند نگینی می درخشد و برای همین امر نیز باید مردم زنجان را ستایش نمود.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به دوره جدید مدیریت در حوزه، گفت: مدیریت حوزه در دوره جدید بر اساس تجربه پیشینیان و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع عظام تقلید و نگاه ایشان به حوزه های علمیه، به مسیر خود ادامه خواهد داد.

آیت الله اعرافی در ادامه با اشاره به شکل گیری سند چشم انداز حوزه علمیه برای اولین بار، تاکید کرد: برای اولین بار حوزه از سند چشم انداز، منشور، اسناد و نظام های جامع برخوردار شد و همه آنها در یک شکل منظومه ای، در کنار هم به صورت منظم چیده شده است.

وی در ادامه با اشاره به کاهش چشمگیر بودجه حوزه های علمیه، گفت: امروز وضعیت بودجه حوزه در کم ترین حالت خود قرار دارد، اما ما ناامید نیستیم و با روحیه ای بسیجی وار کارها را رو به جلو هدایت می کنیم.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به واسپاری اختیارات به حوزه های استان ها، گفت: یکصد درس خارج در استان ها شناسایی شده و بیست درس خارج نیز رسمیت یافته و این شناخت و رسمیت بدون در نظر گرفتن سبقه سیاسی افراد بوده و صرفا بر اساس شانیت علمی اساتید برنامه ریزی شده است.

مدیر حوزه های علمیه کشور در ادامه با اشاره به برنامه های مرکز مدیریت حوزه در حوزه اشتغال طلاب، تصریح کرد: ما با آموزش و پرورش به یک برنامه ۵ ساله ۳۸ برنامه ای رسیده ایم و اقدامات اولیه حضور پنج الی شش هزار طلبه در مدارس کل کشور در حال انجام است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha