پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
فعالیت های تبلیغی مبلغان مدرسه علمیه ولی عصر(عج) اهواز در کمپ سیل زدگان بامدژ

حوزه/ استاد دانشگاه به تشریح عوامل مهم و عملی در جذب و ارتباط‎گیری در هیئات پرداخت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»،دکتر مصطفی ملایی امروز در دومین روز اجلاس رابطان جامعه ایمانی مشعر در قم گفت: هدف نفوذ، کنترل ذهن و کنترل انسانها است.

وی افزود: بحث، در اینجا، نفوذ مشروع و مثبت است؛ نفوذ در واقع کنش یا قدرتی است که یک نتیجه ای را بدون اعمال آشکار زور حاصل می کند؛ نفوذ نیز به شکل مستقیم و غیر مستقیم رخ می دهد.

عضو سابق شورای شهر قم بیان کرد: برای نفوذ در دیگران، ابتدا باید خود ما نسبت به آن موضوع، قانع شویم؛ نکته دیگر آن است که در ابتدا آن مطلب را در خود نفوذ دهیم و به آن باور برسیم.

90 ثانیه اول ارتباط، مهمترین لحظات جذب مخاطب به هیئت

وی گفت: در مراحل روانی نفوذ در ابتدا باید بدانیم که نفوذ، زمان بر است؛ در اولین مرحله باید با انسان ها ارتباط بگیریم و در مرحله بعدی به ارتباط هیجان می دهیم و در مرحله سوم نیز هدایت رخ می دهد؛ یعنی اول مخاطب را تحویل بگیریم و سپس تحول آفرینی کنیم.

استاد دانشگاه تصریح کرد: شروع، مهمترین نکته در ارتباط است؛ تاثیر دقایق اولیه در برقراری ارتباط بسیار مهم است؛ هیآت ها در اولین لحظات ورود افراد به هیآت باید آنها را جذب کنند؛ اوج تاثیر در افراد در همان 90 ثانیه اول است که شخصیت ارتباطی شکل میگیرد.

اول هر هیئت باید با تشکر آغاز شود

وی افزود: اعتماد سازی در همان ابتدا پایه ریزی می شود؛ فرصت ابتدایی هیچ گاه دوباره تکرار نمی شود؛ اول هرجلسه باید با تشکر از حضور افراد آغاز شود؛ تشکر از حاضران و برگزارکنندگان از درجه اهمیت بالایی برخورد است.

عضو سابق شورای شهر قم بیان کرد: در گام اول باید از مخاطب تعریف کنید؛ تعریف نیز باید صادقانه و با احترام باشد و برای راضی کردن و بله گرفتن برای ارتباط بیشتر انجام شود؛ اقناع تلاش صادقانه برای جلب و جذب است.

هوای پنج دسته را در جذب داشته باشید

وی گفت: فضای هیئت باید گرم و صمیمانه باشد و با احترام هم رفتار کنیم زیرا انسانها از روی باز داخل می شوند؛ نباید کودکان را از مسجد بیرون کنیم زیرا اگر با این وضع بروند شاید به سختی برگردند.

استاد دانشگاه تصریح کرد: برخی از اقشار انسانها مثل شمع هستند که باید از آنها حمایت شود؛ اولین قشر از این دسته کودکان هستند؛ پیامبر نیز در همین زمینه بیان می کنند که با زبان کودک شروع کنید و سپس آنگونه که می خواهید پیام دهی را ختم کنید؛ افراد مسن و معلولین دومین و سومین قشر از اقشاری هستند که باید با آنها با احتیاط رفتار کرد؛ زنان و افراد برون گرا دسته های دیگری هستند که باید آنها توجه کرد.

دست دادن میزان جذب و ارتباط را به شکل شگفت آوری ارتقا میبخشد

وی افزود: افراد خوش برخورد و خوش سیما و احساساتی و گرم باید در این ارتباطات به کار گرفته شوند؛ 7 درصد ارتباط را کلمه تشکیل می دهد، 38 درصد لحن صدا و 55 درصد نیز زبان بدن است؛ بدن انسان از یک سری ایمان و اشارات تشکیل شده است یعنی اگر می خواهیم به کسی خوش آمد گویی کنیم، زبان بدن باید این خوش آمد را تایید کند.

عضو سابق شورای شهر قم بیان کرد: دست دادن از مهمترین عوامل ارتباط اولیه است؛ دست دادن در حوزه تجاری تا میزان 70 درصد میزان فروش را افزایش می دهد.

وی گفت: دست نماد قدرت است که در قرآن نیز به آن اشاره شده است؛ در ارتباط گیری حتما باید از دست استفاده شود؛حالات دست می تواند اعتماد و اقتدار و محبت را به طرف مقابل منتقل میکند؛ به همین میزان اگر این مساله بر عکس باشد نتایج عکسی را نیز به بار خواهد داشت.

استاد دانشگاه تصریح کرد: دست به سینه ایستادن به معنی عدم نزدیک شدن است؛ پای را روی پا انداختن نیز به معنای از بین بردن سرعت است و به همین دلیل نباید این کار را انجام داد؛ با دست دادن هرمون آکسیتوسین تشرح می شود که به هورمون نوازش معروف است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha