جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نبوی

حوزه/ مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه از بین طلاب حوزه های علمیه برادران و خواهرانی که دارای مدرک سطح ۲ حوزه هستند را جذب و بعد از گذراندن آموزش های مصوب شورای گسترش حوزه های علمیه، به آموزش و پرورش معرفی می نماید.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن نبوی در گفت وگو با خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به  راه‌اندازی مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه، گفت: یک سری از رشته ها در آموزش و پرورش وجود دارد که اگر بخواهد به طور شایسته و کارشناسانه مدیریت شود، بایستی نیروهای حوزوی ورود کنند؛ مثل دروس دینی مثل قرآن، زبان عربی، علوم تربیتی، معاونت پرورشی و ... که بستر تخصصی این موارد حوزه علمیه است.

وی افزود: در برخی دروس مثل عربی، قرآن و علوم تربیتی قبل از این نیز طلاب می توانستند ورود داشته باشند، ولی حوزه علمیه نه در آموزش ها مشارکت داشت و نه در برنامه ریزی؛ ولی مرکز تربیت مبلغ معلم از سوی خود حوزه علمیه طراحی شده و اجرای آن هم با خود حوزه علمیه است.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، بیان داشت: در این راستا جلسات متعددی با دانشگاه فرهنگیان برگزار و تفاهم نامه ای نیز منعقد شده است که امیدواریم با ایجاد راه های قانونی، مسیر ورود علاقه مندان به عرصه آموزش و پرورش مهیا شود و افراد بتوانند بدون دغدغه آموزش های لازم را ببینند و در جریان جذب و استخدام در آموزش و پرورش قرار می گیرند.

وی با بیان این که عناوین دروس و سرفصل های دوره تربیت مبلغ معلم نیز آماده شده است گفت: این عناوین در مرحله تصویب نهایی است و به لطف خداوند با جذب افراد مستعد و توانمند و آموزش آن‌ها در مدت 2 یا 3 سال، این طلاب در مسیر جذب آموزش و پرورش قرار می گیرند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی با تشریح نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود: برای ورود به آموزش و پرورش 2 مسیر قانونی وجود دارد. یک راه شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره 4 ساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند. دومین راه ورود به آموزش و پرورش که بر اساس ماده 28 اساسنامه دانشگاه فرهنگیان می‌باشد؛ جذب از طریق آزمون استخدامی می‌باشد که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح 2 یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند می‌توانند در جذب آموزش و پرورش شوند.

وی بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند سال است که برگزار می‌شود و کسانی که علاقه‌مند به استخدام در این اداره باشند می‌توانند در این آزمون شرکت کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه گفت: طلابی و دانشجویانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی در آن، به عنوان مهارت‌آموز دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بعد از گذراندن یک سال آموزش‌های دوره معلمی و شرکت کردن در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی شده و مشغول تدریس می‌باشند.

وی یاد آور شد: در آزمون‌های سال قبل طلاب فقط در 3 رشته می‌توانستند شرکت کنند ولی امثال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط مرکز تربیت مبلغ معلم حوزه‌های علمیه طلاب در 8 رشته علوم انسانی (دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ، دبیری فلسفه) می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش درآمده و به تدریس مشغول می‌شوند.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، گفت: مرکز تربیت مبلغ معلم به منظور موفقیت بیشتر طلاب حوزه‌های علمیه در آزمون استخدامی سال 1399-1398 دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی را طراحی کرده و انشاءالله به زودی برگزار می‌کند تا طلاب با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از 8700 نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند و در برخی استان ها به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح، تعدادی از افراد پیگیر ثبت نام هستند که به همین منظور ثبت‌نام در دوره را تا پایان وقت اداری روز دوشنبه 17 تیرماه تمدید شد و پیش بینی می شود بیش از 10 هزار نفر در این دوره ثبت نام کنند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: حدود نیمی از ثبت نام کنندگان از بین طلاب خواهران و نیمی از بین طلاب برادران هستند که این دوره انشاءالله نیمه دوم تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود. در این دوره برخی از دروس عمومی آزمون به صورت فشرده ارائه می‌شود که طلاب محترم با فضای سئوالات آزمون استخدامی آشنا شوند.

وی گفت: : هم‌چنین طلاب گرامی با مراحل و شرایط شرکت در آزمون و انتخاب محل‌های رشته‌ها، و دوره یک‌ساله مهارتی پس از آزمون و ...، در این دوره آشنا می‌شوند.

معاون تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد:  طلاب گرامی سراسر کشور پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش برگزار می‌شود دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی (ماده 28 اساسنامه فرهنگیان) را در این مرکز گذرانده و بعد از پایان دوره یک‌ساله به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

وی افزود: با آموزش طلاب از سوی این مرکز، پیش بینی این است که افزایش بهره وری نسبت به گذشته بسیار بهتر خواهد شد. امیدواریم این برنامه مورد توجه قرار بگیرد و مؤثر واقع شود.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سارا حیدری IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    کار پسندیده ای میباشد.
  • سارا حیدری IR ۰۰:۳۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۶
    0 0
    اگر اجرا شود موثر خواهد بود. باتشکر
  • ابراهیم مالحپور IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۷
    0 0
    باسلام واحترام بنده باتوجه داشتن شرایط لازم جهت شرکت درآزمون استخدامی آموزش وپرورش تقاضای شرکت دردوره مجازی این مرکز میباشم
  • سیده راضیه تقی زادا IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۸
    0 0
    سلام .ثبت نام کردم اما نیگه مدارک ناقصه بازم وارد کردم امه شون هم درسته .لطبا پیگیری بفرمایید
  • فقیری محمد IR ۱۱:۳۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۰
    1 0
    من استاد دانشگاه فرهنگیان تهران هستم و آمادگی خود را برای همکاری با شما اعلام می نمایم. کتاب دو جلدی معلم را نوشته ام که شامل مهارت های پایه و پیشرفته در توسعه حرفه ای است و برای آزمون استخدامی ماده 28 بخصوص مصاحبه آن مفید است. با احترام
  • منیره IR ۱۶:۱۶ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
    0 0
    متاسفانه کسی به بنده اطلاع نداد ومن اطلاع نداشتم بازم این طرح اجرا میشه برای سری جدید