جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
مسجد گوهرشاد

حوزه/ مسئول طرح ۲۱ تیرماه جامعه ایمانی مشعر بر لزوم فعالیت‎های گسترده فعالان فرهنگی در زمینه گرامی داشت شهدای مسجد گوهرشاد تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حسن زمان وزیری امروز در آیین اختتامیه اجلاس جامعه ایمانی مشعر گفت: در روز 21 تیرماه 1314 هزار نفر از مردم ما به واسطه حفظ حرمت حجاب در حرم رضوی به خاک و خون کشیده شدند.

وی افزود: متاسفانه در این زمینه کار جدی و اساسی انجام نشده است؛ اتفاقی که در آن زمان افتاد، تجلی مقاومت فرهنگی مردم است؛ این حادثه به حدی مهم بود که این مساله نقل محافل مردم ما در سراسر کشور شد؛ حتی مردم ما نذورات خود را نذر این شهدا میکردند.

زمان وزیری تصریح کرد: ذکر لعنت بر رضاخان از اذکار مجرب مردم آن دوران بود؛ این کشتار بزرگترین کشتار تاریخ جهان در موضوع حجاب و حیا است؛ متاسفانه به حدی کار نکردیم که امروز باید اثبات کنیم که آیا رضا شاه خوب بوده است یا بد؟ مشکل از کم کاری فعالان فرهنگی بوده است.

فعال فرهنگی در جامعه ایمانی مشعر یادآورشد: رضا شاه در این حادثه درهای حرم را بست و مردم را به خاک و خون کشید و زنده و کشته‌ها را سوار کامیون کرد و در یک گودال چال کرد؛ ظلمهای رضا شاه کم نبوده است ولی اینکه این جنایت در حرم امن رضوی رخ داده و حمام خون در این حرم راه افتاد.

وی گفت: متاسفانه هنوز یک نشانه در مسجد گوهرشاد در این رابطه وجود ندارد؛ متاسفانه از این همه فرصت ارزشمند تبلیغی استفاده نکردیم.

مسئول طرح 21 تیر افزود: روز 21 تیرماه در جمعه و در میلاد امام رضا(ع) واقع شده است و باید کار فرهنگی خوبی در این حوزه انجام داد.

زمان وزیری تصریح کرد: متاسفانه غیر از رهبری هنوز یک جبهه واحد در حوزه حجاب در عرصههای عمومی و تصمیم ساز وجود ندارد؛ مسئولیت و متولیان و حاکمیت در این زمینه دچار چند صدایی هستند.

فعال فرهنگی در جامعه ایمانی مشعر یادآورشد: مومنان جامعه نیز نسبت به حاکمیت در موضوع حجاب بیاعتماد شده‏اند؛ کل ساختارهای رسانه ای و تبلیغی و حاکمیتی در اختیار حاکمیت نظام انقلاب است ولی نباید یک نفر از آن سوی مرز با یک گوشی موبایل این چنین مشکلاتی را به بار آورد.

وی گفت: متاسفانه خود مومنین نیز در حل مساله نا امید هستند؛ متاسفانه وضعیت امروز ما به حسب کار نکردن ما است؛ این کار نکردن در مواجه فعالیت شدید دشمن است؛ امروزه یک نفر در غرب علیه حجاب در ایران فعالیت میکند ولی تکلیف جبهه خودی برای مقابله مشخص نیست.

وی افزود: 21 تیر ماه فرصتی است که باید نخست پای این خون های پاک بایستیم و دوم اینکه مقاومت فرهنگی مردم قبل از انقلاب اسلامی را به تصویر بکشیم و عنوان نکنند که حجاب را به زور پس از انقلاب بر ما حاکم کردند؛ این درحالی است که ویل دورانت می گوید که تمدن شناسان ایرانیها را بنیان گذارحجاب می دانند.

زمان وزیری تصریح کرد: طراحی عملیاتی در کشور انجام شده است؛ برای اینکه هم مواجهه درستی در جامعه داشته باشیم و هم اینکه برخی از خلاهای موجود را برطرف کنیم؛ باید چند پوستر واحد در این زمینه طراحی کنیم و هدف و هشتکی را در فضای مجازی نیز طراحی کنیم.

فعال فرهنگی در جامعه ایمانی مشعر یادآورشد: باید برای خلق یک اتفاق مثبت، یک جبهه فرهنگی تشکیل دهیم؛ در این زمینه 5 پوستر و سند پشتیبان محتوا تهیه شده است؛ برگزاری مسابقه کتابخوانی با گستره 7 کتاب ویژه کودک و نوجوان و بزرگسال، بزرگداشت شهدای گوهرشاد ( به همراه 10 پاورپوینت و بسته سخنرانی) از جمله برنامه هایی است که هیات ها می توانند آنها را در شهرستانهای خود برگزار کنند.

وی گفت: هیأتیها در فضای مجازی نیز باید در این زمینه فعالیت کنند؛ در این عرصه هشتک غیرت برای ایران و ایستاده ایم برای گوهرشاد فعال شده است.

وی افزود: باید برای موضوع بزرگداشت واقعه گوهر شاد کاری قوی انجام دهیم؛ روی میز دستگاه فرهنگی و اجرایی ما گزینه های موثری در حوزه ترویج عفاف و حجاب وجود ندارد؛ دشمن ما چندان کار هوشیارانه‏ای در این زمینه انجام نمیدهد زیرا می داند که وقتی حیا از بین رفت بسیاری از امور برای آنها روی ریل خواهد رفت.

زمان وزیری تصریح کرد: بین رضا شاه و یزید سه شباهت بزرگ وجود داشت؛ ترویج فساد و مقابله با حجاب از جمله این شباهت ها است و در محرم امسال برنامه های خاصی در نظر گرفتهایم.

وی گفت: زنان و مادران ما این گونه با غیرت پای حجاب ایستاده اند که حجاب به ما رسیده است؛ باید این کار بزرگ را قدر بدانیم.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha