چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
علی قربانی

حوزه/ نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: استان خراسان شمالی از نظر وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل به‌منظور سرمایه‌گذاری جز کم برخوردارترین استان‌های کشور است و این مسئله سبب عدم تمایل سرمایه‌گذاران به سرمایه‌گذاری در این استان می‌شود.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، با اشاره به سفر قریب الوقوع رئیس جمهور به این استان و مطالبات مردم و مسئولان از رئیس قوه مجریه، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های موردنیاز به‌منظور سرمایه‌گذاری در هر منطقه‌ای، وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل ازجمله فرودگاه، راه‌آهن و جاده‌های عریض و متصل به شبکه جاده‌های بین‌المللی است و متأسفانه خراسان شمالی به نسبت بقیه استان‌های کشور از وجود چنین زیرساخت‌هایی کمترین بهره را برده است.

وی افزود: عدم وجود زیرساخت‌های حمل‌ونقل سبب رشد نکردن صنعت و سرمایه‌گذاری در این استان شده است و وقتی‌که با سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در خصوص سرمایه‌گذاری در خراسان شمالی رایزنی می‌شود مهم‌ترین دغدغه آن‌ها عدم وجود زیرساخت حمل‌ونقل مناسب در این استان است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شبکه حمل‌ونقل ریلی استان تصریح کرد: سال‌های زیادی است که دولت‌ها در چندین دوره وعده اجرای طرح راه‌آهن بجنورد به گرگان و اتصال خراسان شمالی به شبکه راه‌آهن کشور را داده‌ است اما متأسفانه با وجود اینکه مقرر شد که این طرح تا پایان سال 96 به سرانجام برسد اما همچنان خراسان شمالی فاقد راه‌آهن است.

وی با اشاره به نیاز صنعت پتروشیمی استان به شبکه ریلی تصریح کرد: مجتمع پتروشیمی خراسان در سال 97 بالغ‌بر پنج هزار و 560 میلیارد ریال سودآوری داشته است که نسبت به سال‌های گذشته حدود دو برابر رشد داشته است و اگر این صنعت مادر خراسان شمالی به شبکه راه‌آهن به‌منظور جابجایی و رساندن محصولات خود به دریا راه داشت، به سبب کاهش چشم‌گیر هزینه‌های جابه‌جایی در این صنعت، شاهد سود بیشتری نسبت به مبلغ کنونی بودیم.

قربانی با اشاره به مشکلات فرودگاه بجنورد، اظهار کرد: فرودگاه شهرستان بجنورد که تنها فرودگاه خراسان شمالی است، سال‌ها است که با مسئله بین‌المللی شدن مواجه است و علی‌رغم تمام تلاش‌هایی که مسئولان این استان انجام داده‌اند، هنوز موفق به بین‌المللی کردن این فرودگاه نشده‌اند و یادآوری این نکته لازم است که یکی از نیازهای سرمایه‌گذاری خارجی در هر منطقه‌ای، وجود فرودگاه بین‌المللی در آن منطقه است.

وی با اشاره به شرکت آلومینا ایران که در شهرستان جاجرم خراسان شمالی قرار دارد گفت: کارخانه آلومینای جاجرم که مانند کارخانه پتروشیمی یکی از مهم‌ترین صنایع مادر و بزرگ این استان محسوب می‌شود مانند پتروشیمی و دیگر صنایع این استان نیازمند زیرساخت‌های حمل‌ونقل است.

قربانی ادامه داد: این کارخانه سالانه نزدیک به هشت هزار میلیارد ریال درآمد از فروش داخلی و خارجی دارد که با برخورداری از شبکه حمل‌ونقل ریلی و کاهش هزینه‌های جابه‌جایی، می‌توان بخش قابل‌توجهی از این درآمد را به سود تبدیل کرد.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، راز و جرگلان و گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به جاده‌های استان خراسان شمالی تصریح کرد: خراسان شمالی علاوه بر نبود شبکه راه‌آهن و فرودگاه بین‌المللی، از داشتن جاده‌های مناسب و عریض چهار بانده نیز به میزان لازم بهره‌مند نیست و باید هر چه زودتر جاده بجنورد به گلستان و جاجرم به میامی تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۸/۰۴/۱۹
    0 0
    با سلام واقعا متوجه مناسبت کار شدن این خبر در خبرگزاری حوزه علمیه نمیشه آدم!!!! حتی یک کلمه هم در مورد حوزه علمیه در این خبر ذکر نشده، چظور کار شده، خدا می داند.!!!!