پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024

حوزه/ گزارش جدید منتشر شده توسط شورای مسلمانان بریتانا از تجزیه و تحلیل ۱۱ هزار مقاله منتشر شده در سه ماه پایانی سال گذشته؛ نشان می دهد که اکثریت رسانه های انگلیسی نسبت به مسلمانان سیاه نمایی می‌کنند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، به نقل از گاردین، یک گزارش تحقیقاتی منتشر شده توسط شورای مسلمانان بریتانیا نشان می دهد که بیشتر روایت های خبری در رسانه های اصلی در بریتانیا منفی و سیاه نمایی هستند و در ترویج اسلام هراسی مشارکت دارند.

این مطالعه دریافت که رسانه «دیلی میل» که نام دیگر آن «میل آن سان دی» می باشد، بیشترین پوشش خبری منفی علیه اسلام را منتشر کرده و 78% روایات منتشر شده در این رسانه در ارتباط با مسلمانان منفی بوده اند و این میزان بالای رقم 59% میانگین می باشد که در رسانه های دیگر به چشم می خورد.

ارزیابی و تجزیه و تحلیل 11 هزار مقاله و گزارش خبری منشتر شده در سه ماه پایانی سال گذشته نیز نشان می دهند که رسانه های گاردین، آبزرور و نیواستیت من، کمترین منفی نگری را نسبت به مسلمانان داشته اند.

این یافته ها در حالی اعلام شده اند که اخیرا اسلام هراسی در حزب محافظه کار بریتانیا مسئله ساز شده و نگرانی هایی را در برداشته و برخی بر این باور هستند که پوشش رسانه ای در ایجاد این موج اسلام هراسی دخیل بوده است. نظرسنجی یوگوو از حزب محافظه کار توسط کمپین «امید، نه به نفرت» دریافت که 60 درصد از اعضای این حزب اسلام را «خطری علیه مدینت در غرب» تلقی می کنند و بیش از نیمی بر این باور هستند که «اسلام تهدیدی برای شیوه زندگی بریتانیایی» است.

مقداد ورسی از شورای مسلمانان بریتانیا گفت که نمی خواهد خبرهای منفی را متوقف کند بلکه از خبرنگاران می خواهد که لحن خبرهایشان را در رابطه با مسلمانان تغییر دهند. وی همچنین از خبرگزاری ها خواست که روایت ها و اخبار مثبت بیشتری در ارتباط با مسلمانان منتشر کرده و تنها تمرکزشان بر روی تروریست ها و افراط گرایان نباشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha