شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 حوزه و دانشگاه

حوزه/ امام جمعه سنندج گفت: در سال های اخیر تعاملات حوزه های اهل تشیع و اهل تسنن در استان کردستان در بالاترین حد خود قرار گرفته است و امید داریم این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، ماموستا عبدالرحمن خدایی صبح امروز در دیدار با جمعی از طلاب اهل سنت استان کردستان اظهار داشت: یکی از ویژگی های بارز حوزه های علمیه در کشور این است که در بحث اسناد و کتب دینی هیچ محدودیتی از نظر کمی و کیفی نداریم.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه طلاب باید خود را با شرایط روز تطبیق دهند، گفت: طلبه باید همواره از اوضاع پیرامون خود مطلع باشد و خویش را محصور در حوزه و کتابهای حوزوی ننماید.

این عالم اهل سنت با تاکید بر اینکه طلبه و روحانی جزو ستون های اصلی جامعه اسلامی هستند، گفت: طلاب و روحانیون باید با بینش اسلامی مسیر خود را طی کنند و همواره در کنار مردم و به دنبال حل مسایل اجتماع، دین و فرهنگ باشند.

ماموستا خدایی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: خوشبختانه در سالهای اخیر رشد علمی طلاب در کشور بسیار عالی و محسوس بوده است، لذا در مسایل تهذیبی و پژوهشی نباید اجازه دهیم که کار متوقف شود.

امام جمعه سنندج تصریح کرد: اقدامات پژوهشی در حوزه های علمیه می تواند با مراکز دانشگاهی به صورت تعاملی به حل مسایل جامعه اسلامی بپردازند، لذا ارتباط هرچه بیشتر دانشجویان و حوزویان از ضرورت های امروز کشور است.

وی با تاکید بر اینکه روحانیون منادیان دینی جامعه اسلامی شناخته می شوند، گفت: نگاه مردم به روحانی و طلبه نگاهی دقیق و حساس است، لذا طلاب باید در دوران تحصیل بتوانند در مسایل دینی و حتی دیگر علوم تجربیات لازم را کسب نمایند تا در جامعه نقش اصلی یک روحانی مسلمان را ایفا کنند.

امام جمعه سنندج اظهار داشت: یکی از مسایلی که امروز همه با آن روبرو هستیم تبلیغات هدفمند دشمنان برای جدایی بین مراکز دینی و علمی اهل سنت و اهل تشیع در داخل کشور و حتی در جهان اسلام است، لذا شما طلاب و روحانیون باید این حرکات و شیطنت ها را به خوبی رصد نمایید.

ماموستا خدایی ادامه داد: بیان و ابداع اختلاف سنی و شیعه ترفند و نقشه قدیمی و منسوخ شده استعمار پیر است، لذا طلاب با جریان های تفرقه افکنانه به شدت برخورد کنند و از ورود به آنها پرهیز کنند.

امام جمعه سنندج در پایان سخنان خود گفت: در سال های اخیر تعاملات حوزه های اهل تشیع و اهل تسنن در استان کردستان در بالاترین حد خود قرار گرفته است و امید داریم این رویه همچنان تداوم داشته باشد.

در ادامه این دیدار، برخی از طلاب و روحانیون به بیان پیشنهادات، انتقادات و بیان مشکلات و مسائل موجود پرداختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha