پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
vde

حوزه/ رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بابیان این‌که امروز نظام دینی نیازمند یک تحول است، گفت: حجاب نخستین نماد و نشانه دین‌داری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجتبی ذوالنوری عصر دیروز در همایش عفاف و حجاب که در مصلای قدس قم برگزار شد، اظهار داشت: حجاب و عفاف یک واجب شرعی است که باید مسلمانان آن را رعایت کنند.

وی بابیان این‌که بی‌بندوباری و فساد با فطرت انسان سازگاری دارد ندارد، بیان داشت: بر اساس شواهد تاریخی موجود به‌راحتی می‌توان پی برد که حجاب محدود به اسلام و دیگر ادیان الهی نمی‌شود به‌طوری‌که در کشورهایی که به هیچ‌یک از ادیان الهی نیز اعتقاد نداشتند شواهدی از آثار حجاب در تاریخ آن‌ها می‌توان دید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری تغییر نگاه کشورهای غربی به زن را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: در اروپا و غرب تا چند ده سال گذشته حتی زن از ارث محروم بود و اگر مردی از دنیا می‌رفت و زن حق تصرف در اموال شخصی خود را نداشت.

وی ادامه داد: با حاکم شدن جریان سرمایه‌داری در غرب برای نجات مردان و برای استثمار حقوق زن و بهره بردن از ارزش‌افزوده زن و فعالیت در کارخانه‌ها، موضوع آزادی زنان را مطرح کردند از طرفی این مسئله بهانه‌ای برای بهره‌برداری شهوانی و حیوانی از زنان و مقابله با پوشش زنان بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی به توطئه‌های دشمنان نظام علیه حجاب و عفاف اشاره کرد و گفت: امروزه شاهد هستیم که استکبار جهانی و دنیای غرب با ورود همه‌جانبه در فضای مجازی و اینترنت به دنبال از بین بردن شخصیت زن به‌خصوص در جوامع اسلامی است.

وی ادامه داد: نابود کردن هویت انسانی زن و از بین بردن عفاف و حجاب در کشور پروژه‌ای است که ضدانقلاب و براندازان خارج از کشور با هدایت‌های دنیای استکبار به دنبال آن هستند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری به نقش مسئولان در کشور اشاره کرد و بیان داشت: کوتاهی مسئولین درزمینهٔ حجاب و عفاف قابل‌بخشش نیست متأسفانه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در مجلس ششم تصویب‌شده اما تاکنون به‌صورت کامل اجرایی نشده است.

وی با انتقاد از برخی ادارات و ارگان‌ها ابراز داشت: برخی از ادارات و سازمان‌هایی که نان‌خور نظام هستند تبدیل به کپسول‌های متحرک فساد در جامعه شده‌اند که باید جلوی این کارها گرفته شود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: در شرایط کنونی نیاز به این داریم که همه وارد میدان شوند و در این میان وظیفه‌ای صداوسیما بسیار سنگین است به‌طوری‌که نباید چهره‌های مخدوش فرهنگی و دینی را قهرمان کند و به‌عنوان الگو به جامعه معرفی کند.

وی افزود: علاوه بر این نباید در کشور اسلامی شاهد این باشیم که در دانشگاه‌ها، اختلاط و ابتذال به راه بیفتد و خروجی دانشگاه‌ها مدیرانی باشند که به ارزش‌های دینی پایبند نباشند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ذوالنوری بابیان این‌که امروز نظام دینی نیازمند یک تحول است، تصریح کرد: حجاب نخستین نماد و نشانه روحیه و تقیدات دینی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha