جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله خاتمی

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه های علمیه کشور در جمع مردم شیراز گفت: این نظام و انقلاب پرچم‌دار علی(ع) و فاطمه(س) است و هیئت‌هایی که انتصاب به اهل‌بیت(ع) دارند، باید پرچم ائمه اطهار(ع) را به اهتزاز درآورند. هیئتی که بانی آن بگوید اسم انقلاب و مقام معظم رهبری و نظام را نبرید، اگر در زمان اهل‌بیت بود(ع) جزو یزیدیان بود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، آیت‌الله سید احمد خاتمی، روز گذشته در بنیاد مهدویت مهدی موعود(ع) استان فارس، با اشاره به اینکه بزرگانی در این دیار علمدار بوده‌اند که در فضیلت آنان باید کتاب نوشت، اظهار داشت: این افراد بزرگوار مانند آیت‌الله شیخ محمدرضا حدائق خدمات بسیاری را به استان و شیراز عرضه کردند.

امام جمعه موقت تهران بابیان اینکه هم طاغوت پدر و هم پسر عنایت ویژه‌ای داشتند که از شیراز یک شهر لائیک بسازند، افزود: این افراد سعی داشتند دانشگاه‌های شیراز را در عرصه بی‌دینی جلوتر از دانشگاه‌های کشور نشان دهند. همچنین مقید بودند که بی‌دینی را در شیراز گسترده‌تر کنند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری به برگزار جشن هنر در شیراز اشاره و تصریح کرد: جشن هنر شیراز در سال 56 آن‌قدر مفتضح بود که سفیر وقت انگلیس در ایران پیش شاه رفت و به او گفت آنچه که شما در شیراز شکل داده‌اید اگر در هریکی از ایالت‌های انگلیس اتفاق می‌افتاد، دولت آن ایالت سرنگون می‌شد.

وی خاطرنشان کرد: با همه تلاش‌های دشمنان در زمان طاغوت، اما دین شیراز محفوظ ماند که جلوه‌ای از آن همین مجلس باشکوه امروز است؛ این عمل پیام دارد، دین در شهر شیراز به‌عنوان یک‌نهاد اصلی محبوب باقی است؛ برخی از شهرهای فارس به نام قم ثانی شناخته می‌شوند و ارزش‌های دینی، مهدویت و دعای ندبه با تلاش‌های خستگی‌ناپذیر عالمان دینی باقی ماند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم مهدویت را موردتوجه قرار داد و بیان کرد: دین ما دارای شالوده‌هایی مانند توحید، نبوت، امامت و معاد است، همچنین ازجمله ارکان اختصاصی دین که اختصاص به تشیع ندارد، اعتقاد به مهدویت است.

وی بابیان اینکه از اعتقاداتی که زیربنای بسیار محکمی دارد، مهدویت است، ابراز کرد: 250 آیه قرآن کریم تأویل به حضرت ولی‌عصر(عج) شده است، همچنین 500 روایت از پیامبر اکرم(ص) راجع به خصوصیات حضرت مهدی(عج) است، 2 هزار روایت از امامان معصوم راجع به این اعتقاد حق‌داریم.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری خطاب به هیئتی‌ها و مدیران هیئت ها، بیان داشت: هیئتی‌ها و روسای آنان مدیون و امانت دار هستند که دین را در بینجوانان تحکیم کنند، باید مسائل شرعی، احکام را بیان کنند، نباید انگیزه برای مدیران هیئت‌ها گرفتن و شلوغی هیئت باشد، این انگیزه درشان هیئت اهل‌بیت(ع) نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه تأکید کرد: مدیران هیئت‌ها باید توجه کنند که در دهه محرم جوانان در دست مدیران امانت هستند، ازاین‌رو باید از محرم برای تبیین دین برای جوانان استفاده کرد.

آیت‌الله خاتمی عنوان کرد: برخی از روسای هیئت‌ها دغدغه شلوغی هیئت دارند، حتی اگر بتوانند منبری دعوت نمی‌کنند تا حد امکان مداح دعوت می‌کنند که نشان از این دارد که این فرد نمی‌داند جایگاهش کجاست؛ باید دین آموزی و احکام آموزی به‌عنوان اصل موردتوجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: این نظام و انقلاب پرچم‌دار علی(ع) و فاطمه(س) است. ایران تنها نظامی است که در این جهان پرچم اهل‌بیت(ع) را بلند کرده استو  هیئت‌هایی که انتصاب به اهل‌بیت(ع) دارند، باید پرچم ائمه اطهار(ع) را به اهتزاز درآورند. هیئتی که بانی آن بگوید اسم انقلاب و مقام معظم رهبری و نظام را نبرید، اگر در زمان اهل‌بیت بود(ع) جزو یزیدیان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه نباید دین را به خواب گره زد، افزود: دین خردورزانه طوری سخن می‌گوید که قابل‌اثبات باشد، ادامه داد: کدام‌یک از امامان برای نشر دین از خواب استفاده کردند که ما بخواهیم استفاده کنیم، همچنین انحرافاتی وجود دارد که آدرس خانه امام زمان(عج) را داده‌اند، نام این کار رندی است؛ رندی‌های بسیاری در این عرصه وجود دارد که برخی در این عرصه دستگیرشده‌اند.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری در پایان بیان کرد: شبکه‌های کل دنیا را ببینید، تنها شبکه‌هایی که تمام تاسوعا و عاشورا، عزا خانه حسین(ع) است شبکه‌های ایران است، همچنین فردا شب، شب ولادت امام رضا(ع) است تنها شبکه‌هایی که جشن و سرور است شبکه‌های نظام اسلامی است، فردا شب جشن بزرگ امام رضا(ع) در صداوسیمایی است که تریبون نظام است.

انتهای پیام

خبرنگار: حجت کهیاری

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha