پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
قربانیان

حوزه/ حجت الاسلام قربانیان گفت: عمده مشکلات اجتماعی که امروزه شاهد آن هستیم و گریبانگیر بسیاری از افراد جامعه است، نتیجه بی توجهی به مسائل قرآنی و بی اهمیت شمردن دستورات الهی است .

حجت الاسلام حمیدرضا قربانیان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان اظهار کرد: قرآن دستور شفا بخشی است که از جانب پروردگار برای بندگان نازل شده، بنابراین طبق دستور خدای متعال باید با قرآن مانوس بود.

وی با بیان اینکه  قرآن در هر مبحث و موضوعی به ما درس می دهد، ادامه داد:  اگر هر فرد مسلمانی ملزم به رعایت دستورات الهی شود مدینه فاضله محقق می شود

حجت الاسلام قربانیان با اشاره به نکاتی از  بیانیه گام دوم، افزود: درقسمتی از بیانیه خطاب به جامعه اسلامی آمده است «با مهربانی ودر نهایت قدرت با دیگران برخورد کنید»  این مطلب برگرفته از آیات الهی است.

وی تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب همچنین در بحث سبک زندگی قرآنی بیان کردند در مباحث خانوادگی و مشکلات بین افراد خانواده و ارتباط والدین با فرزندان و بالعکس نیز می توان از آیات الهی بهره برد.

مدیر عامل دارالقران اهل بیت(ع) نمونه ای از سبک زندگی قرآنی را غیبت نکردن، مسخره نکردن و  تجسس نکردن در زندگی دیگران دانست و اضافه کرد: عمده مشکلات اجتماعی که امروزه شاهد آن هستیم و گریبانگیر بسیاری از افراد جامعه است، نتیجه بی توجهی به مسائل قرآنی و بی اهمیت شمردن دستورات الهی است .

حجت الاسلام قربانیان عنوان کرد: سعی مدیران مجموعه بر این است که بی‌سوادی قرآنی تا جایی که در توان و قدرت مراکز قرآنی است، در سطح شهرستان ریشه‌کن شود و برای تحقق این امر تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم.

​مدیرعامل دارالقرآن اهل‌بیت(ع) خمینی‌شهر از برگزاری دوره‌های تربیت مربی قرآن در مناطق محروم خبر داد و خاطرنشان کرد: در این زمینه تمام اقدامات مورد نظر را انجام می‌دهیم تا هر منطقه محرومی از چند مربی قرآن برای آموزش به اهالی آن منطقه برخوردار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha