پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
سيد عليرضا اديانی - عقیدتی ناجا

حوزه/ رئيس سازمان عقيدتي سياسي نيروي انتظامي ، ولايت را مركز و محور وحدت و رمز اقتدار و سربلندي نظام اسلامي دانست و بر ضرورت پاسداري از اين نعمت بزرگ تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سيد عليرضا اديانی، با حضور در ستاد فرماندهي انتظامي خراسان رضوي و در ديدار با كاركنان پليس اين استان، ضمن تبریک دهه كرامت و ولادت هشتمين اختر آسمان امامت و ولايت، اظهار کرد: حضور در مشهد مقدس در اين ايام مبارك توفيق بزرگي است براي ما و شما عزيزان كه خادمان نظم و امنيت زائران و مجاوران بارگاه ملكوتي ثامن الحجج (ع) هستيد؛ شما افتخار دارید كه اين كار و عبادت بزرگ نصيب تان شده است.

وي با اشاره به معرفت و مقام والاي حضرت امام رضا(ع) به  تشریح عظمت و معنويت دهه كرامت پرداخت و گفت: برداشت ما از كلمه كريم به معناي بخشنده و كرامت به معناي بزرگواري است و اين را هم بايد بگویيم كه بخشندگي از الزامات كرامت است.

حجت الاسلام و المسلمین اديانی تصریح کرد: در منطق امير مومنان تمام فضائل اخلاقي به يك كلمه برمي گردد و آن هم بزرگواري است و در این راستا تمام رذايل اخلاقي نیز به کلمه پستي روح  برمی گردد.

وي گفت: انسان كريم به كسي گفته می شود كه گناه نمي كند که این يكي از ويژگي هاي با ارزش بخشايشگري است؛ آنچه ما مي توانيم به عنوان درس از دهه كرامت داشته باشيم اين است كه بزرگواري هاي اخلاقي را درك كنيم و انساني بزرگوار باشيم.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ناجا تاكيد كرد: بعضي از افراد بزرگ هستند اما بزرگوار نيستند و اين كه اخلاق و كرامت را در وجود خود ارتقا بخشيم و تكيه گاه مردم و مجري متعهد و مقيد به اجراي نظم و قانون باشيم يكي از شاخصه هايي است كه مي تواند ما را به فضيلت بزرگواري برساند.

وي، اخلاق مداري در كار و حرفه پليس اسلامي متعهد و حرفه اي را بسيار ضروري دانست و افزود: در اين خصوص بايد اهتمام جدي و تلاش مضاعف داشته و با مطالعه و تدبر در اهميت و جايگاه و نقش حساس خود در جامعه، مسئوليت ها و تكاليف مان را به سرانجام برسانيم.

این مقام مسئول در بخش ديگری از سخنان خود به سه نقش اساسي ائمه اطهار  كه شامل تبيين مسئله امامت، تبيين صحیح دين و تفسير قرآن به شيوه شيعي و اسلام ناب در مقابل اسلام اموي و عباسي و همچنین تبيين احكام شريعت و فقه اسلام به شيوه شيعي است، پرداخت و گفت: نقش اصلي ائمه اطهار (ع) تبيين امامت است كه حقيقت  و اساس دين محسوب مي شود.

وي  گفت: ما از نعمت ولايت بهره مند هستيم و شكرگزاري به درگاه خداوند به خاطر چنين نعمتي يك وظيفه بوده و آنچه بايد به طور جدي سرلوحه تفكرات و باورها و شناخت ما باشد اينكه ولايت مركز و محور وحدت و رمز اقتدار و سربلندي نظام اسلامي مان  و در واقع مرز و اساس دين است.

حجت الاسلام و المسلمین اديانی گفت: بررسي در قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران نيز حاكي از آن است كه قانون اساسي ما مبتني بر كلمه لااله الا الله است و بايد بر اين اصل و قانون اساسي پاي بند و مقيد و متعهد باشيم.

وی در ادامه به تشريح اوضاع كنوني و وظيفه خطير و  مسئوليت ها و تكاليف كاركنان نيروي انتظامي در انجام وظايف محوله و پاسداري از حريم ولايت و امنيت  پرداخت و براي كاركنان خدوم و زحمتكش پليس رضوي آرزوي توفيق و بهروزي كرد.

در ابتداي اين جلسه، حجت الاسلام محمدرضا تقوي مقدم، رئيس عقیدتي سياسي فرماندهي انتظامي خراسان رضوي در سخناني با تبريك دهه كرامت و ضمن اشاره به معنويت و قداست مشهد مقدس  به مهمانان ويژه و كاركنان انتظامي اين استان و همچنين رئيس سازمان عقیدتي سياسي ناجا خير مقدم گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha