چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
رونمایی از کتاب

حوزه/ در حاشیه سومین همایش علمی «سیره امام رضا (ع) آموزه‌ها و کارکرد‌ها» با حضور آیت الله ری شهری از کتاب پرتوی از تفسیر اهل بیت(ع) رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» قائم مقام ریاست دانشگاه قرآن و حدیث ظهر امروز یکشنبه 24تیرماه  در سالن همایش های مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در خصوص این کتاب اظهارکرد: در دیدگاه تفسیر روایی رایج، روایاتی را در ذیل آیات گنجاندن و ارتباط برقرار کردن این روایات با نیازهای روز مطرح بوده ما در این تفسیر از همه منابع در دسترس در صورت امکان کمک گرفته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین عبدالهادی مسعودی بیان کرد: ما در این تفسیر بر مبنای فعالیت های گروهی و جمعی به جمع آوری داده پرداخته ایم؛ کمتر کسی داشته ایم که هم حافظ قرآن و هم حافظ اکثر احادیث باشد، اما در اثر پرتوی از تفسیر اهلبیت(ه)، مولف چنین ویژگی بارزی را دارا می باشد.

رئیس انجمن حدیث حوزه ادامه داد: قطعه بندی متن، تعیین معنای کانونی، واژه پژوهی اجتهادی، بحث در ساختار کلمات قسمت های مربوط به ساختاربندی متن بوده و در بخش سیاق کل قرآن به مثابه یک سیاق واحد گرفته شده و به همین دلیل ما به تفسیر موضوعی نزدیک می شویم.

وی افزود: ما در سیاق شناسی بافت های مختلفی را بررسی کرده ایم، در این اثر، روایات تفسیری در مرحله آخر دیده می شود و بسیاری از این روایات تفسیری معنای مفاهیم را برای ما روشن کرده و خطاهای قبلی ما را پوشش می دهند.

لازم به ذکر است،:کتاب پرتوی از تفسیر اهل بیت(ع) که توسط آیت الله ری شهری تالیف شده، ظهر امروز با حضور مولف اثر و حجج الاسلام والمسلمین مسعودی، مهدوی راد، برنجکار و شریعتی تبار در سالن همایش های موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) رونمایی شد.

 انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha