پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام رفیعی

حوزه/ درحال حاضر درحوزه علمیه قم ۱۸۰ مرکز پژوهشی وجود دارد که ۱۴۰ مرکز فعال می باشند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین رفیعی پیش از ظهر امروز در هفتمین اجلاسیه معاونان پژوهشی مدارس حوزه های علمیه که در قم برگزار شد گفت: دفتر مراکز و امور پژوهشی حوزه های علمیه در بخش هایی مانند برنامه ریزی برای امور کلان در موضوعات نشریات در حوزه دین، علمی و پژوهشی، کتابخانه ها شامل توزیع وتأمین تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری؛ پایان نامه ها؛ مراکز پژوهشی در حال فعالیت است.

مدیر دفتر مراکز و امور پژوهشی حوزه های علمیه افزود: در حال حاضر درحوزه علمیه قم 180 مرکز پژوهشی وجود دارد که 140 مرکز آن فعال می باشند. از این تعداد مجوز بعضی مراکز از مدیریت و تعدادی از دانشگاه صادر شده است

وی بیان داشت: طرح رتبه بندی مراکز حوزوی و پژوهشی  از جمله برنامه هایی است که تعیین شده و به زودی اجرا گذاشته می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: این دفتر دنبال اجرای سیاست گسترش مرکز پژوهشی حوزوی در مناطق خاصی از مدیریت مراکز استانها و شهرستانها است.

مدیر دفتر مراکز و امور پژوهشی حوزه های علمیه افزود: در این رابطه، این دفتر به دنبال شناسایی افراد با استعداد در حوزه پژوهش و حمایت و هجرت آنها به مراکز پژوهشی استانها است.

وی بیان داشت: بخش دیگر حوزه فعالیت این دفتر در موضوع امور پژوهش گران است. هم اکنون 6 هزار پژوهشگر درحوزه علمیه وجود دارند. از این تعداد 3 هزار دارای پرونده مشخص می باشند. در همین رابطه قرار است  سامانه پژوهشی هم تعیین شود تا بدین وسیله رتبه پژوهشی افراد مشخص گردد.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: یکی دیگر از فعالیت ها دادن کمک هزینه پژوهشی به پژوهشگران است. این موضوع قرار است با شناسایی افراد از مهر امسال آغاز شود. این طرح مورد  موافقت مراجع تقلید هم قرار گرفته است.

مدیر دفتر مراکز و امور پژوهشی حوزه های علمیه افزود: از دیگر طرح ها، استفاده از سهم 4 درصدی نظام برای پژوهشگران در حوزه های علمیه است.

313/40

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha