پنجشنبه ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ |۱۵ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 19, 2024
نقد علی

حجت الاسلام نقد علی از ثبت نام و شرکت حدود ۱۶۰ نفر از داوطلبین در مدرسه علمیه تخصصی حفظ قرآن کریم شهید طباطبایی نژاد خبرداد که ۶۰ نفر از استان های دیگر کشور، ۲۰ نفر از جامعه المصطفی و مابقی از داخل استان در دوره آزمایشی حفظ شرکت کرده اند.

حجت الاسلام محمد تقی نقدعلی در گفت وگو با خبرنگار«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: شروع دوره آزمایشی داوطلبین حقفظ قرآن کریم همزمان با میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) در مدرسه علمیه شهید طباطبایی نژاد آغاز شد.

وی با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) پیرامون قرآن کریم فرمودند «کتاب کلام خدا است و از آن نگذرید»، گفت: طبق روایات نباید هدایت را در چیزی غیر از قرآن دریافت کرد که گمراه می شویم.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی حفظ قرآن شهید طباطبایی نژاد اصفهان تصریح کرد: این مدرسه وارد دهمین سال تاسیس خود شده است، این مدرسه با هدف تربیت حفاظ قرآن کریم متعهد از بین طلاب حوزه علمیه و ترویج فرهنگ قرآن کریم در حال فعالیت است.

وی با بیان اینکه این مدرسه علمیه تخصصی حفظ قرآن شهید طباطبایی نژاد طبق روش معمول نهادهای حفظ تخصصی قرآن کریم، ابتدا یک دوره آزمایشی برای توجیه  و ارزیابی حافظان برگزار می کنند، گفت: این مدرسه علمیه دوره آزمایشی حفظ قرآن کریم ویزه طلاب جدید را همزمان با میلاد حضرت رضا(ع)به مدت یک ماه  آغاز کرده است.

حجت الاسلام نقد علی تصریح کرد: در این دوره با اطلاع رسانی که در فضای مجازی و شبکه های مجازی اختصاصی طلاب  و در بین شهرستان های استان و همچنین در سطح کشور انجام شد، بالغ بر 200 نفر از افراد علاقه مند به تحصیل علوم دینی در سایت مدرسه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: یک آزمون ابتدایی از 200نفر ثبت نامی در سایت مدرسه گرفته شده که در نهایت حدود 160 نفر موفق به شرکت در این طرح  شدند و این طلاب جدیدالورود از امروز در دوره آزمایشی حفظ قرآن کریم  برای حضور در طرح یکساله و دوساله حوزه علمیه اصفهان همراه با حفظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

مدیر مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد افزود: در طرح یکساله، طلاب یکسال مرخصی همراه با دریافت شهریه خواهند داشت و به صورت روزانه مشغول حفظ قرآن کریم همراه با تفسیر آن می شوند و بعد از یکسال وارد حوزه علمیه و تحصیل علوم پایه های حوزوی می شوند.

وی با بیان اینکه طلابی که سال گذشته داوطلب طرح یکساله شده بودند روزهای پایانی حفظ قرآن خود را با موفقیت سپری می کنند، گفت: افراد علاقه مندی که طرح دوساله را انتخاب می کنند، در حقیقت دروس یکسال حوزه علمیه را طی دوسال همراه با حفظ قرآن کریم و تفسیر می گذرانند.

حجت الاسلام نقدعلی با تاکید براینکه طرح دوساله پیش از این در قالب طرح سه ساله حفظ قرآن کریم بود که با نظر کارشناسان و تجربه ای که در این چندین ساله به دست آمد، این طرحبه طرح دو ساله تقلیل پیدا کرد .

وی بیان کرد: الحمدلله در پذیرش و جذب داوطلبین جدید حفظ قرآن کریم ، 60 نفر از خارج از استان واز استان های مختلف کشور در سایت مدرسه ثبت نام کردند، 20 نفر از جامعه المصطفی العالمیه و مابقی از داخل استان پذیرش شده اند، البته با توجه به اینکه روال درسی حوزه علمیه برادران با جامعه المصطفی متفاوت است لذا طلاب داوطلب المصطفی باید در طرح یکساله حفظ قرآن کریم شرکت کنند.

 مدیر مدرسه علمیه تخصصی شهید طباطبایی نژاد تصریح کرد: این مدرسه هیچ گاه روی رکود و خلوتی را به خود نمی بیند و حتی در ایام تابستان که اغلب مدارس علمیه کشور تعطیل هستند، درحال برگزاری دوره های آزمایشی و پذیرش خود به صورت روزانه است.

وی خاطرنشان کرد: دوره آزمایشی حفظ قرآن کریم طلاب جدید الورود برای داوطلبین طرح یکساله قریب به 32 روز  و برای طرح دوساله حدود 22 روز است؛ در این مدرت چندین آزمون  برگزار می شود .

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha