شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کارگاه آموزشی مدرسه علمیه محمودیه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین دفتر تبلیغات اسلامی از برگزاری کارگاه مسئله شناسی پایان نامه، ویژه طلاب خواهر و دانش پژوه در رشته مطالعات اسلامی زنان و رضایتمندی ۹۴.۱۱ درصدی شرکت کنندگان خبر داد.

ناهید قاسم پور در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری«حوزه» در اصفهان، اظهار کرد: کارگاه مسئله شناسی پایان نامه  ویژه طلاب رشته مطالعات اسلامی زنان با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین کدخدایی و به همت معاونت پژوهش مؤسسه آموزش عالی حوزوی مجتهده امین وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان از 16 الی 20 تیر 1398 برگزار شد.

وی بیان کرد: این کارگاه که با محوریت مسئله‌شناسی و با عنایت ویژه‌ای به قطب‌ها و مسائل دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مدیر مدرسه علمیه مجتهده امین اظهار کرد: در روز اول این کارگاه، دکتر کدخدایی؛ چگونگی مواجهه با مشکل و مسأله شناسی خام را مورد بررسی قرار داد، این استاد در این بین مشکل را از دید مردم عادی بررسی و با سؤالاتی مثل آیا، چگونه، کجا، کدام و ... طلاب را با عناوین منتخب خود مواجهه نمودند تا بتوانند از دید مردم عادی با این مشکل مواجه شوند.

وی افزود: دکتر کدخدایی در روز دوم کارگاه، مسأله‌شناسی و دقیق سازی سطح اول را مطرح نموده، مشکل عناوین را از دید متخصصین با ایراد سؤالاتی در حیطه مقولات عشر (جوهر، ماهیت، انداره، مقدار، کیفیت، عناصر داخلی، نسبت موضوع با سایر موضوعات، موقعیت زمانی و مکانی، کلان و خرد بودن، اثرگذاری و اثرپذیری)، علل اربعه (علت مادی، صوری، غایی و فاعلی)، اس المطالب (ماشارحه و ما حقیقته (سؤال از ماهیت)، هل مرکبه و هل بسیطه (سؤال از اصل وجود و ویژگی‌ها، لم ثبوتی و لم اثباتی) را نیز بررسی کردند.

قاسم پور عنوان کرد: دکتر کدخدایی در ادامه کارگاه، ابهاماتی که طلاب در خصوص عناوین انتخابی خود داشتند را برطرف و اذهان طلاب را آماده تبیین مسأله نمود، همچنی در ادامه چارچوب و نظریات پیرامون موضوعات انتخابی، طلاب را مورد کنکاش قرار داد.

وی توضیح داد: استاد این کارگاه آموزشی،  در پایان با عنایت به چارچوب نظری دقیق سازی شده موضوعات، اشکالات طلاب برطرف و طرح‌های ااستاد آماده بارگذاری شد.

شایان ذکر است این کارگاه در سامانه سامع ثبت و حضور و غیاب و نظرسنجی‌ها هر روزه به شکل آنلاین از طریق سیستم انجام شد .

میانگین درصد رضایتمندی از کارگاه مذکور 94.11 در سیستم توسط طلاب ثبت گردیده است .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha