سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کدخدایی

حوزه/ سخنگوی شورای نگهبان تصریح کرد: حذف تصاویر مدافعان اسلام و ایران از صفحات اینستاگرام، قاب عکس آنان را در دل‌های ما محکمتر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، در صفحه شخصی خود در اینستاگرام مطلبی درباره حذف خاطره ای که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی (ره) از صفحه وی منتشر کرد که متن آن به شرح زیر است:

روز گذشته خاطره ای که به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شهید بهشتی(ره) در صفحه اینستاگرام با تصویر ایشان در جمع پاسداران سرافزار منتشر کرده بودم، حذف شد!

شاید علت، تروریستی قلمداد کردن این نهاد نظامی رسمی از سوی ایالات متحده بوده است اما جالب آنکه هم مرحوم شهید بهشتی و سپاه عزیز هر دو قربانی تروریسم بوده اند. فارغ از آنکه چطور امکان دارد جای جلاد و شهید عوض شود و سازمانی که دستش به خون هزاران ایرانی آلوده شده از فهرست گروه های تروریستی خارج شود و فعالیتش در همین شبکه مجاز باشد! اما انتشار تصویر عزیزان سپاهی ممنوع!؟ به سه نکته اشاره می‌کنم:

اولاً اگر چه تروریسم در نظام حقوق بین الملل تعریف نشده است – لیکن در برخی اسناد از جمله در قطعنامه 60/49 مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورخ 9 دسامبر 1994 مولفه های آن تبیین شده - که هیچ کدام از عناصر آن بر سپاه پاسداران منطبق نمی گردد.

ثانیاً رویکرد دوگانه غرب در قبال مبارزه با تروریسم و تقسیم بندی تروریست خوب(سازمان مجاهدین)/ تروریست بد(داعش) هرگز پذیرفته نیست.

ثالثاً تعریف دروغین آمریکا از تروریسم و تحریم یکجانبه سپاه بر همان مبنا نشان می‌دهد دولت آمریکا از هیچ یک از قواعد حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه پیروی نمیکند و مذاکره و توافق با آن بی فایده است.

تردیدی نیست که حذف تصاویر مدافعان اسلام و ایران از صفحات اینستاگرام، قاب عکس آنان را در دل‌های ما محکمتر می‌کند.

پست مربوط به خاطرات شهید مطهری که از صفحه اینستاگرام سخنگوی شورای نگهبان حذف شد: 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha