شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبری

حوزه/ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قدرتمندترین حالت خود قرار دارد و از هیچ حمله‌ای هراس ندارد و پهپاد ۲۱۰ میلیون دلاری آمریکایی را با اقتدار سرنگون کردند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که همزمان با شورای اداری این استان در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: 400مسجد در استان توسط آقای نعیم آبادی ساخته شد است که جای تشکر دارد و ایشان یک سوم عمر خود را در این استان گذراندند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری تصریح کرد: مردم استان هرمزگان محرومیت های زیادی را دیده اند و نیازمند خدمت هستند و در آخرین سفری که به بندرعباس آمدم واقعا تغییر و تحول را شاهد بودم و بیشتر باید باشد.

وی افزود: این جلسه تکریم نمازجمعه است قبل از انقلاب مردم نمی دانستند نماز جمعه چطور خوانده میشود اما امروز به برکت انقلاب ارزش های اسلام زنده شده است که در طول هفته 900 نماز جمعه در کشور خوانده می شود و در این خطبه ها معارف دین و توسعه به تقوا بیان می شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: از برکات انقلاب این است که ارزش‌های فراموش شده زنده شد و بیش از ۹۰۰ نماز جمعه در طول هفته خوانده می‌شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری عنوان کرد: اولین جمله در تمام این نماز جمعه‌ها دعوت مردم به تقوا است. معارف دینی زیادی در این خطبه‌های خوانده می‌شود که قبل از انقلاب خبری از اینگونه مراسمات نبود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی تاکید کرد: یکی از برکات انقلاب زنده کردن ارزش‌های فراموش شده است، نماز جمعه قبل از انقلاب وجود نداشته و از دستاوردهای انقلاب اسلامی است. امروز حتی در شهرها و روستاهای کوچک نیز نماز جمعه برگزار می‌شود و مردم با شور در این مراسم شرکت می‌کنند

وی افزود: وضعیت قبل از انقلاب بسیار نابسامان و اسفبار بود، تعداد کشته‌های مسجد گوهر شاد که به دستور رضا خان انجام شد بیش از چند هزار نفر بود. یکی از بدترین وضعیت‌ها کشف حجاب بود که مردم مومن را مجبور به پنهان شدن در خانه هایشان کرده بود

به گفته حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی، جشن‌های دو هزار و۵۰۰ ساله رسوایی بزرگی است که در زمان پهلوی در این کشور برگزار می‌شد، امام ما را از خواب بیدار کرد و ایران را نجات داد، کاری کرد که یک رژیم مسلح از ریشه ساقط شود و این ممکن نبود مگر با پشتیبانی مردم.

وی تصریح کرد: در زمان پهلوی شاه و خانواده خرج عیش و نوش خود را از آستان قدس رضوی پرداخت می‌کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به این که در زمان حکومت محمدرضا شاه بسیاری از پست‌های مهم کشوری در اختیار غیرمسلمانان بود و عزت را از مسلمانان گرفته بود، تصریح کرد: امام خمینی (ره) حق حیات به گردن همه ما دارند و عزت از دست رفته ما را برگرداند و امروزه اگر کسی بخواهد بنده خدا باشد هیچ کشوری مناسب‌تر از ایران وجود ندارد.

وی یادآور شد: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در قدرتمندترین حالت خود قرار دارد و از هیچ حمله‌ای هراس ندارد و پهپاد ۲۱۰ میلیون دلاری آمریکایی را با اقتدار سرنگون کردند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدی گلپایگانی با اشاره به اینکه هنوز هم آمریکایی‌ها نمی‌دانند چگونه سپاه پاسداران این پهپاد را شناسایی و سرنگون کرد، خاطرنشان کرد: آن‌ها امروز می‌دانند نمی‌توانند با ایران در بیفتند. ایران تنها نیست و کشورهای زیادی طرفدار و دوست‌دار کشور ما هستند

وی خاطرنشان کرد: مردم استان که محرومیت فراوانی دارند مستحق هرگونه خدمتی دارند، مسئولان باید بدانند که از بیت‌المال استفاده می‌کند باید خدمت کند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به امامت جمعه استان، ابراز کرد: آقا فرمودند که خطبه‌هایتان را کوتاه کنید و مجموع دو خطبه ۳۰ دقیقه باشد.

وی ادامه داد: مسئولان هرمزگان بدانند مردم استان مستحق هرگونه خدمت و تلاشی هستند، در هر رده‌ای هستید بدانید که همیشه نوبت شما نیست پس برای این‌که حسرت نخورید از همین امروز کار کنید.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری افزود: جایگزین آیت الله نعیم آبادی واقعا انسانی وارسته و فرهیخته و مهم‌تر این که بومی این منطقه است، توصیه می‌کنم او را تنها نگذارید، چراکه زمانی یک امام جمعه و حتی امام جماعت احساس تنهایی می‌کند که مردم وی را تنها بگذارند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha