پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نعیم آبادی

حوزه/ امام جمعه سابق بندرعباس، «امید به آینده» و «ما می توانیم» را مهمترین عوامل رشد جامعه دانست و گفت: بدانیم هر ملتی که عقب افتاده، نه اینکه نتوانسته، بلکه نخواسته که پیش بیفتد، لذا خواستن توانستن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از هرمزگان، آیت الله غلامعلی نعیم آبادی، پیش از ظهر امروز در آئین تکریم و معارفه نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان که همزمان با شورای اداری این استان در تالار شهید آوینی برگزار شد، اظهار داشت: از رهبری تشکر می‌کنم که اجازه ۲۹ سال خدمت در هرمزگان را به من داد و هرمزگان جایی است که یک لحظه هم از سپری شدن عمرم در آن حسرت نمی‌خورم.

امام جمعه سابق بندرعباس ادامه داد: من در زمان انتصابم به امامت جمعه بندرعباس نامه نوشتم که مرا جایی بفرستید که فاقد عالم دینی باشد؛ آن زمان بندرعباس خالی از عالم دینی بود اما امروز علمای بسیاری در این دیار تربیت شده است.

آیت الله نعیم آبادی عنوان کرد: در این ۲۹ سال در جایی بودم که برای یک لحظه هم  از عمرم حسرت نمی‌خورم و مردم شیعه و سنی هرمزگان بسیار باهم خوب هستند.

امام جمعه سابق بندرعباس بیان کرد: سال اول که به بشاگرد سفر کردم تا چشم می‌خورد کپر بود؛ آن زمان بشاگرد از نعمت جاده و آب محروم بود اما درحال حاضر همه چیز دارد و ما قبل از انقلاب در استان حوزه علمیه نداشتیم و دروس حوزوی در مسجد خوانده می‌شد.

وی بیان کرد: اگر فرهنگ جامعه اصلاح شود همه چیز در جامعه اصلاح می‌شود و این مراکز علمی نشان می‌دهد که جامعه در حال اصلاح است.

آیت الله نعیم آبادی اظهار داشت: خواهش می‌کنم بیانیه گام دوم انقلاب جدی گرفته شود؛ من حدود هشت  خطبه در مورد گام دوم انقلاب بحث کردم و این موضوع باید ادامه داشته باشد زیرا این بیانیه جان مایه انقلاب اسلامی است. 

وی بیان داشت: از بیانیه گام دوم به دست می آید که دو عامل، عامل رشد جامعه است؛ اول «ما می‌توانیم» و دوم «امید به آینده» و باید بدانیم هر ملتی که عقب افتاده، نه اینکه نتوانسته، بلکه نخواسته که پیش بیفتد، لذا  خواستن توانستن است.

نماینده سابق ولی فقیه در هرمزگان یادآور شد: اول انقلاب سلاح‌های ما چه بود؟ کلاشینکف روسی، یوزی! که اسرائیلی بود و این باعث شرمندگی ما بود که اسلحه  اسرائیلی استفاده کنیم اما امروز موشک ما خواب را از سر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها ربوده است.

آیت الله نعیم آبادی خاطرنشان کرد: از نمایندگان عزیز مردم هرمزگان در مجلس، استاندار، علمای بزرگوار شیعه و سنی، عامه مردم خانواده‌های بزرگوار شهدا و جانبازان تشکر می‌کنم که در سالیان خدمت ما را همراهی کردند.

وی ابراز داشت: انتخاب برادری تلاش‌گر، مردمی، خاکی، خوش برخورد را به مردم هرمزگان و حجت الاسلام عبادی زاده تبریک می‌گویم و از رهبری معزز تشکر می‌کنم که چنین عالمی را  انتخاب کردند.

امام جمعه سابق بندرعباس بیان کرد: یک سوم عمرم در بندرعباس گذشته است و یک سری وسایل شخصی و یک قالیچه به همراه کتاب‌هایم  با خودم می‌برم زیرا  نمی‌توانم از کتاب‌هایم جدا شوم و عشق من کتاب‌های من است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha