سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام والسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی گفت: نظام ولایت فقیه ادامه حکومت پیامبر اسلام(ص) و دولت مرجع جامع الشرائط است و این تا قیامت ادامه خواهد داشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید حافظ ریاض حسین نجفی رئیس وفاق المدارس شیعه پاکستان در سخنرانی خود در جمع طلاب حوزه علمیه المنتظر گفت: نظام ولایت فقیه ادامه حکومت پیامبر اسلام(ص) و دولت مرجع جامع الشرائط است، ولی فقیه غیر از شرط اجتهاد باید تقوی، پاکیزگی و عدالت هم داشته باشند.

وی افزود: اینکه نظام ولایت فقیه را فقط به علمای ایران ربط بدهیم کار درستی نیست، چون حکومت ولایت فقیه یعنی همان دولت مرجع جامع الشرائط که طبق تعلیمات و نظریات اسلامی به وجود آمده است و اولین حکومت اسلامی را پیامبر اسلام (ص) به دستور خداوند در مدینه منوره به وجود آوردند و اکنون به عنوان (حکومت مدینه) معروف است.

حجت الاسلام والمسلمین سید ریاض حسین نجفی در ادامه گفت: حکومت اسلامی پیامبر اسلام(ص) تا قیام قیامت ادامه خواهند داشت، و برای ادامه دولت پیامبر (ص) خداوند 12 معصوم (ع) را جانشین ایشان انتخاب کرد که بعضی از معصومین (ع) توانستند دولت تشکیل بدهند، و طبق عقائد شیعه حضرت امام مهدی (ع) دوازدهمین جانشین پیامبر اسلام(ص) است و فرقه های اسلامی بر این اتفاق دارند که حضرت امام مهدی(ع) ظهور خواهد کرد و یک دولت اسلامی بین المللی تشکیل خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: طبق عقائد شیعه زمانی که حضرت امام مهدی (ع) در پرده غیبت است، مجتهد جامع الشرائط می توانند دولت تشکیل بدهد و انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ع) بر اساس همین به وجود آمد و اکنون حضرت آیت الله العظمی سید علی خامنه ای ولی فقیه این حکومت هستند.

وی در پایان اظهار داشت: دنیا باید بداند که چرا از 57 کشور اسلامی ،نظام حکومتی 56 کشور اسلامی را آمریکا قبول دارد و فقط دولت جمهوری اسلامی ایران را قبول ندارد، چون دولت جمهوری اسلامی ایران مطابق حکومت پیامبر اسلامی (ص) و جانشین ایشان است، اما سیاست های کشورهای دیگر اسلامی طبق منافع آمریکا اداره می شود، بعلت همین آمریکا نظام این کشورها را قبول دارد، و از سوی دیگر جمهوری اسلامی ایران از اول پیروزی انقلاب اسلامی تا اکنون باعث ترس و اضطراب آمریکا شده است چون در واقع دولت ولایت فقیه مطابق حکومت پیامبر اسلام(ع) است.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha