سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام محمدی گلپایگانی

حوزه/ رئیس دفتر مقام معظم رهبری، در جمع مردم بندرعباس با اشاره به وضع معیشتی طلاب و روحانیون، گفت: حداکثر دریافتی یک طلبه معیل درس خارج خوان چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومان است که با این گرانی ها می سازند و می سوزند و دم نمی زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام و المسلمین محمد محمدی گلپایگانی، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز جمعه 28تیرماه نماز جمعه بندرعباس اظهارکرد: امروز خرسند هستم که توفیق زیارت شما عزیزان نصیب بنده شد و این استان از این نظر همیشه برجسته بوده و سلام گرم رهبر معظم انقلاب را به همه  شما در استان هرمزگان ابلاغ می کنم.

وی ادامه داد: اولین نماز جمعه به امامت امام جمعه جدید بندرعباس امروز اقامه می شود؛ شخصیتی که از بین خودتان رشد کرده و پربار از هر جهت است و من مطمئنم در آینده ایشان جزو موفق ترین ائمه جمعه خواهد بود البته به شرطی که شما مردم دور او را بگیرید، یاریش کنید و بدانید او از شما و شما از او هستید.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب ادامه داد: خدمات طولانی امام جمعه سابق برای همه شما مشهود است و اولین باری است که من به مسجد جامع بندرعباس می آیم و این مسجد می تواند برای این شهر و استان یک پدیده تحسین برانگیز و آبروی شهر باشد. چنانچه من به شهرهای فراوانی سفر کرده ام اما  چنین چیزی ندیده ام و یا کم دیده ام.

حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی بیان کرد: آیت الله نعیم آبادی قریب به ۳۰ سال در این استان خدمت کرده اند و مردم هم قدردان ایشان هستند، من از ایشان خواهش می کنم نه بف عنوان امام جمعه اما بعنوان یک روحانی با تجربه به این استان رفت و آمد داشته باشند و تجربیات خود را در اختیار امام جمعه جدید بندرعباس قرار دهند.

وی با اشاره به وضعیت روحانیون ابراز داشت: تعداد طلاب حوزه علمیه قم بالغ بر ۸۰ هزار نفر است و خرج کثیر این افراد بر عهده مقام معظم رهبری است و حداکثر دریافتی یک طلبه  معیل درس خارج خوان چیزی در حدود ۷۰۰ هزار تومان است که با این گرانی ها می سازند و می سوزند و دم نمی زنند.

رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب بیان داشت: یکی از برنامه هایی که دفتر مقام معظم رهبری به صورت ثابت دنبال می کند رسیدگی به معمرین است یعنی سالخوردگان روحانیت که در دورترین نقاط کشور زندگی می کنند و بیانی برای سخنرانی ندارند؛ رهبری هیئتی را مامور کرده اند در دفتر که مرتب به این ها سر می زنند و به مشکلات آن ها رسیدگی می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی با بیان احادیثی در اهمیت نماز جمعه توصیه کرد: سعی کنید نماز جمعه تان ترک نشود و کودکانتان  را با نماز و نمازجمعه آشنا کنید .

انتهای پیام  313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علی IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۹
    1 0
    زندگی شما چطور است؟