سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
کد خبر: 499556
۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۲:۲۲
نیروی دریایی سپاه

حوزه/ روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای از توقیف یک فروند نفتکش انگلیسی در تنگه هرمز خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، روابط عمومی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای اعلام کرد: عصر امروز (جمعه ۲۸ تیر ) یک فروند نفتکش  انگلیسی با نام" "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین المللی دریایی، بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

این اطلاعیه می افزاید: نفت‌کش مذکور پس از توقیف به ساحل هدایت و برای سیر مراحل قانونی و بررسی های لازم تحویل سازمان بنادر و دریانوردی شد.

براساس اعلام برخی منابع خبری، نفتکش انگلیسی بر خلاف قوانین و مقررات دریانوردی دستگاه موقعیت یاب خود را خاموش کرده و بر خلاف رویه جاری، به جای حرکت در مسیر ورودی خلیج فارس در تنگه هرمز، از مسیر خروجی در جنوب در حال ورود بود که احتمال ایجاد حادثه و تصادف با کشتی‌ها را بالا می برد. 

کشتی انگلیسی Stena Impero همچنین به تذکرات داده شده نیز توجهی نکرده است.

ظاهراً مبدأ حرکت این کشتی «الفجیره» در امارات است و قرار بوده روانه «الجبیل» در عربستان سعودی شود.

برخی منابع مطلع هم اعلام کردند: علاوه بر موارد ذکر شده، این کشتی با وارد کردن پسماند نفت موجود در مخازن خود موجب ایجاد آلودگی شدید و لطمه زدن به محیط زیست خلیج فارس به عنوان یک دریای بسته شده است و به دلیل تخلفات متعدد این شناور، سازمان بنادر و دریانوردی جمهوری اسلامی ایران بر اساس وظایف قانونی خود طی درخواستی از نیروی دریایی سپاه خواستار توقیف و هدایت این شناور به اسکله سازمان بنادر شد که این درخواست با حضور و اقدام به موقع شناورهای سپاه انجام گردید.

عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان هم در گفتگویی از دریافت گزارش هایی مبنی بر حادثه آفرینی نفتکش انگلیسی استنا ایمپرو خبر داده و گفته که بنابر این گزارش ها، از نیروهای نظامی درخواست کردیم، این نفتکش را به سمت لنگرگاه بندرعباس هدایت کنند تا بررسی های لازم انجام شود.

انتهای پیام ۳۱۳/۳
 
 
 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • حسن IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۸/۰۴/۲۸
    0 0
    !!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟