شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
یاردبستانی

حوزه/ «یاردبستانی» جزو اولین گروه های تبلیغی کودک و نوجوان است که در مرحله اول با همکاری برادران شکل گرفت و از آنجایی که گروه خواهران و برادران باید جداگانه فعالیت می کردند کم کم گروه خواهران به طور مجزا شکل گرفت.

معصومه بلکامه در گفت و گو با خبرگزاری «حوزه» در اصفهان از اقدامات گروه تبلیغی فرهنگی «یاردبستانی» برای کودکان و نوجوانان، تحت نظارت دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خبر داد و اظهار کرد: گروه «یاردبستانی» جزو اولین گروه های کودک و نوجوان است که در مرحله اول با همکاری برادران شکل گرفت و از آنجایی که گروه خواهران و برادران باید جداگانه فعالیت می کردند کم کم گروه خواهران به طور مجزا شکل گرفت.

وی افزود: دغدغه ای که وجود داشت این بود که بیشتر مردم آن چیزی که باید یاد بگیرند را از رفتار ما یاد می گیرند و بر همین اساس این دغدغه را داشتیم که اعتقادات را طبق کاری که باید انجام می دادیم به کودکان منتقل کنیم، چرا که فرد در سن کودکی وقتی کاری را یاد بگیرد مانند نقش روی سنگ برای همیشه و تا بزرگسالی در وی باقی می ماند.

این بانوی مبلغه با بیان این که آموزش و تغییر افراد در بزرگسالی امر بسیار دشواری است گفت: اگر بخواهیم در بزرگسالی چیزی را به فرد یاد بدهیم باید تمام اموری که یاد گرفته است را تغییر دهیم و این تغییر کار دشواری است و لذا علاقمند شدیم که کار را با کودکان در بحث اعتقادی شروع کنیم.

وی اضافه کرد: اساتیدی که در مجموعه فرهنگی تبلیغی داشتیم بسیار کمک کننده بودند و راه و مسیر را برای ما هموار کردند و مباحثی که آماده می کردیم با اساتید مطرح کرده و عیوب کارها به این واسطه گرفته می شد.

بلکام به اجرای برنامه های فرهنگی تبلیغی متنوع در مناسبت ها و ایام مختلف اشاره کرد و افزود: در طی این یک سال در مدارس برنامه هایی را اجرا کردیم، هم چنین در دهه اول و دوم ماه محرم و در تابستان برنامه هایی را برای بچه ها اجرا کرده و علاوه بر آن در ایام نوروز در امامزاده درب امام اجرای برنامه داشتیم و در ماه مبارک رمضان نیز در فرهنگسرای پایداری گلستان شهدا برنامه هایی همزمان با قرائت ابوحمزه ثمالی برای بچه ها به اجرا درآمد.

وی خاطر نشان کرد: عمده برنامه ها شامل معرفی سبک و سیره شهدا، مباحثی پیرامون آفرینش، توبه و غیره بوده است و البته مباحث ابتدا روی بزرگسالان اجرا شده و پس از تبحر روی موضوعات این برنامه ها برای بچه ها به اجرا درآمد، یعنی عیوب کار گرفته شده تا اعتقادات صحیح فکری به بچه ها منتقل شود.

مربی مجموعه فرهنگی تبلیغی«یاردبستانی» با تاکید بر بازی محور بودن آموزش های اعتقادی به کودکان و نوجوانان تصریح کرد: سعی کرده ایم نکات ظریفی از فرمایشات ائمه اطهار (ع) برای بچه ها بیان شود تا بچه ها بتوانند تفکر کرده و نگاه دقیق به مخلوقات داشته باشند.

وی متذکر شد: هدف ما در این مسیر کسب رضای خدا می باشد و البته نمی گویم کار مشکلات ندارد اما امیداواریم این مشکلات برطرف شود و اساتید هم در این راه کمک می کنند و خداوند به ما این توفیق را داده که در راه اعتقادی کار کنیم، کاری که واقعا زمین مانده است.

این بانوی مبلغه عنوان کرد: اگر طلاب به طور عملی برخی کارها را انجام بدهند اثر بالاتری دارد تا این که تنها در حرف و کلام به انجام عملی ترغیب کنند و لذا وقتی بچه ها رفتارهای ما را می بینند بهتر اثر می پذیرند.

انتهای پیام

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha