جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر در مرکز مدیریت حوزه های علمیه

حوزه/ دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: امروز برخی از هنجار شکنان تبدیل به اشرار شده اند و متاسفانه بدون حضور پلیس کار پیش نمی رود، وقتی که می بینیم در کرج طلبه به دلیل امر به معروف مجروح می شود، به دلیل تسلط اشرار است .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جلیل محبی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: قم از یک طرف به عنوان شهری مذهبی و از طرف دیگر شهر دین و آموزش دینی جهان اسلام پایگاه و الگوی امر به معروف و نهی از منکر است و اگر در قم نتوانیم موفق شویم، طبیعتا در جاهای دیگر نیز نمی توانیم چندان توفیق داشته باشیم.

وی افزود: حوزه علمیه قم و مرکز مدیریت، کمک های ویژه ای می تواند به امر به معروف و نهی از منکر کند و برخی از اشکالاتی که در حوزه امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد، اشتباهی است که مردم از فتاوا و دستورات دینی می کنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور مطرح کرد: مردم اینطور تصور می کنند که امر به معروف قلبی و ناراحتی درونی از منکر ، برای انجام این فریضه الهی کافی بوده و نیاز نیست به مرحله تذکر قدم بگذارند، در حالی که این موضوع در روایات وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین محبی تاکید کرد: در رساله ها ظاهرا اینطور به نظر می رسد که اگر امر به معروف به صورت قلبی انجام شود، دیگر نیاز به تذکر زبانی نیست، اما این برداشت از رساله ها اشتباه است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور خاطرنشان کرد: درباره نحوه امر به معروف کردن در زمینه فقهی و در رساله ها بحث چندانی نشده و خیلی از این اتفاقاتی که امروز در حال رخ دادن است، این است که اصرار ما موجب ایجاد درگیری می شود، این درحالی است که نظر رهبری این است که بگویید و بروید.

حجت الاسلام والمسلمین محبی یادآور شد: اینکه ما باید بعد از تذکر منتظر تصحیح روسری خانم باشیم و یا اینکه پس از تذکر از آن صحنه دور شویم یک بحث جدی است که باید در پژوهش های فقهی موردبررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: باید در خصوص مراحل امر به معروف و نهی از منکر فتوای مشخص وجود داشته باشد تا مقلدین برداشت اشتباهی از فتاوا نکنند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور تصریح کرد: رهبر انقلاب از ستاد امر به معروف و نهی از منکر خواسته اند که یک مرکز فرماندهی باشد و حق سازماندهی ستادی ندارد.

وی اظهار داشت: امروز برخی از هنجار شکنان تبدیل به اشرار شده اند و متاسفانه بدون حضور پلیس کار پیش نمی رود، وقتی که می بینیم در کرج طلبه به دلیل امر به معروف مجروح می شود، به دلیل تسلط اشرار است که رهبر انقلاب فرموده اند.

حجت الاسلام والمسلمین محبی یادآور شد: تفاهم نامه هایی که از قبل بین حوزه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر منعقد شده، در 99 درصد کامل است و در صورت نیاز، اصلاحاتی در آن صورت می گیرد.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha