جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال

حوزه/ رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: ما باید گروه های مردمی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهیم، در مساجد و مدارس علمیه ظرفیت های فراوانی وجود دارد تا این گروه ها در آن ایجاد شود؛ در این صورت آمران به معروف و ناهیان از منکر با پشتوانه محکمی به این فریضه الهی می پردازند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین احمد فرخ فال پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر که در سالن آیت الله حائری مرکز مدیریت حوزه های علمیه برگزار شد، عنوان کرد: امر و نهی کردن معنای غالب امر به معروف و نهی از منکر را دارا می باشد و معنای امر و نهی به معنای ناراحتی در مباحث اصول تعریف نشده است.

وی افزود: آنچه ضامن اجرای امر به معروف و نهی از منکر است، یک طرح جامع و یک بسته کاربردی کارآمد بوده و اگر ما مقدمات و پیش نیازهای آن را در اختیار نداشته باشیم، شاهد نتیجه معکوس می شویم، کما اینکه معکوس نتیجه داده است.

رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: ما مراکز فرهنگی و علمی  مختلفی در کشور داریم و مساجد ما به عنوان مراکز فرهنگی باید احیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین فرخ فال مطرح کرد: باید گروه های مردمی با عنوان امر به معروف و نهی از منکر تشکیل دهیم، در مساجد و مدارس علمیه ظرفیت های فراوانی وجود دارد تا این گروه ها در آن ایجاد شود؛ در این صورت آمران به معروف و ناهیان از منکر با پشتوانه محکمی به این فریضه الهی می پردازند.

وی اضافه کرد: ضابطین و مسئولین این امر باید وارد کار شوند و در این زمینه به ستاد امر به معروف و نهی از منکر یاری برسانند.

کد خبر: ۳۱۳/۵۶

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha