چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
علی قربانی

حوزه/ نماینده مردم پنج شهرستان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت نباید صرفاً به خاطر انتقاد یک سریال، کل بودجه صداوسیما را قطع کند، گفت: این عمل دولت نابجا و غیرمنطقی است.

علی قربانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری « حوزه» در خراسان شمالی، از کاهش بودجه صداوسیما از سوی دولت انتقاد و اظهار کرد: بر اساس بندی که در قوانین مرتبط با بودجه کشور تصویب شد، میانگین اختلاف بودجه‌های تخصیص‌یافته نباید بیش از 10 درصد افزایش یا کاهش یابد.

وی با اشاره به این‌که حذف و کاهش بودجه سازمان صداوسیمای کشور در واکنش به پخش سریالی به نام «گاندو» اتفاق افتاده است، افزود: حتی اگر انتقاد نابجایی هم از سوی این سریال وارد شده باشد، نمی‌توان به‌عنوان دلیلی برای کاهش یا حذف بودجه تخصیص‌یافته سازمان صداوسیما اتکا کرد.

قربانی با اشاره به واکنش دولت و مجلس به انتقاد این سریال گفت: به سبب این اتفاق تصمیم بر حذف بودجه سه‌ماهه صداوسیما گرفته‌شده و اکنون تخصیص بودجه به این سازمان وابسته به تأیید دو تن از نمایندگان دولت است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه تخصیص بودجه به دستگاه‌های دولتی، خاطرنشان کرد: دولت به‌منظور تخصیص بودجه برای سازمان صداوسیما و دیگر دستگاه‌های اجرایی کشور به مصوبات تصویب‌شده توجه چندانی نمی‌کند و به‌طور سلیقه‌ای بودجه‌بندی می‌کند.

وی با بیان این‌که دولت نباید به خاطر انتقاد یک سریال، کل بودجه صداوسیما را قطع کند، اظهار کرد: این عمل دولت نابجا و غیرمنطقی است و با وجود این‌که در دموکراسی سه قوه مقننه، مجریه و قوه قضائیه وظایفی مستقل از هم دارند اما باید بر کار یکدیگر نظارت داشته باشند.

قربانی با اشاره به اینکه انتقاد از حذف و کاهش بودجه سازمان صداوسیما در کمیسیون برنامه‌وبودجه مطرح شده است، گفت: با وجود پیگیری و انتقاد از این تصمیم دولت و مطرح کردن آن در کمیسیون برنامه‌وبودجه، متأسفانه این انتقاد موردقبول قرار نگرفت.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، گرمه و جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان افزود: مسئله کاهش بودجه سازمان صداوسیما همچنان در مجلس شورای اسلامی پیگیری می‌شود تا از تصمیم‌گیری‌های سلیقه‌ای در کاهش و افزایش بودجه دستگاه‌های اجرایی جلوگیری شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha