جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بازدید مدیر حوزه علمیه قزوین از رسانه رسمی حوزه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین، کار اطلاع رسانی در حوزه را مصداق تبلیغ دین و عبادت دانست و گفت: خبرگزاری حوزه باید به سمتی حرکت کرد که عموم جامعه هم این رسانه را از آن خود بدانند و دنبال کننده این خبرگزاری در راستای رفع مشکلات و دغدغه های خود باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی سبحانی نیا، مدیر حوزه علمیه قزوین در حاشیه بازدید از خبرگزاری حوزه و هفته نامه افق حوزه که پیش از ظهر امروز سه شنبه یکم مردادماه 1398 برگزار شد، در جمع مدیران و دبیران رسانه رسمی حوزه، کار اطلاع رسانی در حوزه را مصداق تبلیغ دین و عبادت دانست و گفت: کار خبرگزاری و افق حوزه در امر اطلاع رسانی بسیار مقدس است و این امر فرای بحث اطلاع رسانی، فعالیتی تبلیغی و مصداق عبادت است.

وی با بیان این که رمز موفقیت یک نهاد و سازمان به گستره نگرش او برمی گردد و هر اندازه این نگرش جامع تر، عمیق تر و بدون تعصبات غیرمنطقی باشد، موفقیت های بیشتری را رقم خواهد زد، افزود: حضور خبرگزاری حوزه در عرصه های مختلف تبلیغی و اطلاع رسانی بسیار خوب و موفق است و این امر، دید وسیع دست اندرکاران رسانه رسمی حوزه را می رساند.

مدیر حوزه علمیه استان قزوین با تأکید بر تقویت بُعد ملی خبرگزاری حوزه به ویژه در جنبه عمومی، ادامه داد: خبرگزاری در بین خواص جامعه، علما، طلاب، مراکز حوزوی و مراکزی که مرتبط با حوزه های علمیه هستند، جایگاه خود را پیدا کرده است، ولی در بین عموم مردم این جایگاه هنوز دست نیافته است و باید بیش از پیش به سمت این عرصه حرکت کرد.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر خبرگزاری حوزه صرفا متعلق به حوزه های علمیه است، در حالی که باید به سمتی حرکت کرد که عموم جامعه هم این رسانه را از آن خود بدانند و دنبال کننده این خبرگزاری در راستای رفع مشکلات  و دغدغه های خود باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا، افزایش تعاملات با دانشگاه ها را یکی از راه های موفقیت خبرگزاری حوزه عنوان کرد و گفت: تولید اخبار و انتشار فعالیت های دانشگاه ها در خبرگزاری حوزه کمک می کند تا مدیران، اساتید و دانشجویان اقبال بیشتری به این رسانه پیدا کنند.

وی ادامه داد: برخی رشته های دانشگاه همچون علوم قرآنی، قرآن و حدیث، و ... زمینه ای است برای این که خبرگزاری حوزه بتواند در دانشگاه ها حضور پیدا کند و این مسأله بُعد رسانه ای خبرگزاری را چندین برابر خواهد کرد، چون جامعه دانشگاهی بسیار بیشتر از جامعه حوزوی هستند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که یکی از مهم ترین رسالت های انقلاب اسلامی جذب جوانان است، تصریح کرد: خبرگزاری حوزه نیز باید این رسالت را عملیاتی کند و در پی جذب جوانان جامعه به ویژه قشر دانشگاهی باشد.

وی همچنین معرفی پیشینه و فعالیت های مدارس علمیه کشور به ویژه مدارس علمیه قزوین را ضروری دانست و افزود: امیدواریم این مسأله در خبرگزاری حوزه تقویت گردد تا فعالیت های مدارس بیش از گذشته رسانه ای شود.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا در پایان از برگزاری شب خاطره ویژه طلاب شهید استان قزوین در آینده ای نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش رسانه ای این کار از خبرگزاری حوزه استقبال می کنیم و نیازمند کمک این رسانه هستیم.

 

فیلم بازدید

 

گزارش تصویری مرتبط

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha