جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام مرتضی جوادی آملی

حوزه/ تحولات جهانی باید در عرصه مدیریتی کشور درک شود، اگر در گذشته این پیش بینی صورت گرفته بود، شاید معضلات امروزی در کشور وجود نداشت.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در مراسم آغاز سال جدید بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در سخنانی به تشریح و تبیین برنامه این بنیاد در سال جدید پرداخت و با اشاره به تقارن آغاز سال جدید شمسی با ماه پربرکت رجب بیان داشت: ماه رجب ماه ولایت است و حقیقتاً در مسیر ولایت قدم برداشتن و قدم صدق داشتن، کار بسیار دشواری است که جز با کمک گرفتن و استغاثه از درگاه خداوند ممکن نیست، سرمایه ما به حق همین ولایت است که از این جایگاه می توانیم به دستاوردهای فراوان و عظیمی نائل شویم که امیدواریم خداوند قدم ما را در این مسیر استوار سازد.

وی با بیان اینکه این ماه عزیز و شریف رجب، ماه تولد سید اولیاء عالم علی بن ابی طالب است که جایگاه و عظمت ایشان دومی ندارد، اذعان داشت: آیت الله العظمی جوادی آملی در کتاب ارزشمند «حیات عارفانه امام علی علیه السلام» به شناساندن این جایگاه پرداخته اند و روی جلد این کتاب این جمله درج شده است که  «وَ مَا لِلَّهِ آيَةٌ أَكْبَرُ مِنِّي» یعنی حضرت امیر علیه السلام  فرمود هیچ کسی به عظمت و بزرگی من در ارائه آیات و نشانه های پروردگاری نیست لذا این کتاب می تواند یک پرچم معرفتی و ایمانی برای ولایت دوستان و علاقمندان به حوزه ولایت باشد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در بخش دیگری از سخنان خود به تحولات جهانی به ویژه در عرصه های مدیریتی، اقتصادی و تاثیر آنها بر حوزه فرهنگ پرداخت و ابراز داشت: با مراجعه به آمارهای جهانی، می توانیم سهم ایران اسلامی  که از ظرفیت ها و منابع عظیمی نیز برخوردار است را در پیشرفت های جهانی ارزیابی و بررسی کنیم که با تاسف مشاهده می کنیم دراین خصوص وضعیت مطلوبی وجود ندارد.

وی ادامه داد: انقلاب حرف های بسیاری برای گفتن دارد، ما با آرمانهای انقلاب و امام راحل فاصله زیادی داریم به خصوص در عرصه فرهنگ؛ بزرگترین سرمایه این کشور «فرهنگ» است که شامل دین، اخلاق، هنر و دیگر مسائل مرتبط با این حوزه است، امام راحل در پیام های خود و در وصیت نامه سیاسی الهی خود شاخص هایی را معرفی کردند که می تواند معیاری برای سنجش وضعیت امروز ما در بخش های مختلف باشد. به قول آیت الله العظمی جوادی آملی، ما با نهج البلاغه انقلاب کردیم و می خواهیم با رساله عملیه انقلاب را حفظ کنیم و این ممکن نیست.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء تصریح داشت: مدیریت جهانی امروزه تحت تاثیر پیشرفت تکنولوژی بسیار متحول شده و تغییرات اساسی یافته است و بر اساس نظام های علمی و فنی و کارشناسی حرکت می کند؛ امروزه مدیریت در بخش ها و عرصه های مختلف شاخص هایی را تعریف نموده است، این تحولات جهانی باید در عرصه مدیریتی کشور درک شود، اگر در گذشته این پیش بینی صورت گرفته بود شاید معضلات امروزی در کشور وجود نداشت.

وی تاکید داشت: نظام مدیریتی کشور باید متحول شود، نظام کارمندی دیگر منسوخ شده است، این را باید باور کنیم که تنها مدیران آگاه، مطلع و دارای معرفت علمی می توانند در مسند مدیریتی قرار بگیرند تا دچار چالش و عدم کارآمدی در بخش های مختلف نشویم، مدیریت در بخش های مختلف از جمله عرصه فرهنگ، کارشناسی علمی و پژوهشی شایسته لازم دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مرتضی جوادی آملی در فراز دیگری از سخنان خود به تحولات اداری بنیاد اسراء در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: ما نظام کارمندی را در بنیاد اسراء به یک نظام برنامه ای تغییر و تحول دادیم و با تشکیل  شورای تشکیلات و بهبود روش ها، کلیه فعالیت های بخش های مختلف اسراء مانند آموزش، پژوهش، رسانه، آی تی و دیگر بخش ها را بر اساس نظام برنامه ای استوار ساختیم.

وی افزود: در نظام برنامه ای بنیاد اسراء، ارتقای کارآمدی بخش ها و توجه به خروجی و محصول مورد توجه و اولویت قرار گرفته است که در این راستا سازمان ملزم شده بر اساس برنامه های کارشناسی شده به پشتوانه حضور فعالانه و خلاقیت افراد سازمان، فعالیت های خود را دنبال نماید.

رئیس بنیاد بین المللی علوم وحیانی اسراء در پایان، تقویت ارتباط میان آموزش و پژوهش در بنیاد اسراء، ارتقاء کمی و کیفی محصولات و تولیدات رسانه ای و نیز توجه به خلاقیت ها و پیشنهادات نوآورانه افراد سازمان در جهت تقویت اهداف سازمان را خواستار شد.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha